Zr 600 -00 tappar kraft, blöddrar?

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
hej har en polare som har en 00 zr600 utan efi som har börjat tjorva. Den går bra på led och där det är packat men i djup snö går den sämre tappar kraft.
Sen så märkte han att när han körde upp för en brant så höll han full gas men efter halva branten började den tappa ork presis som när han körde i djupsnö.
sen när han kom upp för branten på platt mark gick den bra igen=) har ni några tips på vad det kan vara för fel?

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Kanske Motorn orkar inte trycka ut avgaserna pga snön som täpper igen utblåset. På min skoter så sitter det en plåtbit framför som ska tydligen hindra detta.

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Jag har funderat på det också... För att det är så att han har ett hål i slut burken så den kanske inte har fullkraft att trycka ut avgaserna efter som det försvinner lite tjuv luft där? Kan det även vara så att han tappar kraft tack vara det?

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
För lite Hk

man ska helst ha över 200 för att det ska röra sej i djupsnön

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Det kan mycket väl vara att den inte orkar skicka ut avgaserna pga snö som stoppar. Prova sätta dit en vinklad plåtbit så att det blir ett litet mellanrum där avgaserna kan smita ut.

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Ska det verkligen vara så enkelt, med tanke på att han haft skotern i 3 år och den har aldrig krånglat på liknande sätt

parkan16

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
39
Luleå sverige
tjena är jag som äger skotern märkte just att jag hade ett konto här. Tänkte bara säga att den går bra igen har bytt stift och hett plåt för hålet i slutburken och nu går den som den ska igen......