inte alls svårt. Gör en snabb checklista (har jag glömt något så kan någon fylla på).
1: Montera bort Sek. variatorn (1/2", funkar med 13mm)
2: Töm kedjehuset på olja (tror det är samma storlek där)
3: Lossa på kedjesträckningen (fram på kedjehuset, storlek 14?)
4: Skruva bort alla skruvar till locket på kedjehuset (6st skruvar med storlek 13mm?)
5: Håll in bromsen och skruva bort de 2 muttrar (storlek 19?) som håller fast dreven och ta bort dessa
6: Gå till andra sidan och under sek. variator axeln bör du ha en snäckväxel (hastighetsmätarwirefäste) med 3 st 1/2" (13mm) bultar runt sig, skruva bort dessa och ta bort snäckan och lagerhållaren där bakom.
7: Hissa upp skotern (ev palla upp bak med jeepdunk eller liknande), Slacka på bakre boggieaxeln och släpp på mattspänningen (för enkelhetens skull)
8: Lossa de 4 bultar som håller fast boggiet (2 fram, 2 bak, storlek 14mm?), kan vara småbökigt fram om axeln börjar snurra, men med lite *****r anamma så går det ändå.
9: slit ut boggiet, och sedan bör du kunna dra drivaxeln emot variatorsidan, och sedan vinkla den och dra ut den åt andra hållet (eller tvärtom, vilket som funkar bäst/är enklast, mins ej riktigt)
Sedan är det bara slita ut mattan, dit med ny, och montera allt i omvänd ordning, men glöm ej att spänna mattan och även kedjan (kedjespänningen ska du skruva åt allt du kan, FÖR HAND, sedan låsa fast den med låsmuttern.
hoppas det inte blev för grötigt.