Zr 600 Efi -01

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Hej. Jag köpte en zr 600 -01 förra veckan fast har ju inte hunnit köra allt för mycket, men det jag kan säga om den är att den är väldigt bekväm att åka på, startar lätt, härlig fjädring fram Dock sämre fjädring i boggi. Dom har väll en topfart på ca 160. Tack för mig

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Tackar... det verkar ju lovande! :) okej, är den tom så kass så att man måste byta den?, + vikten spelar ju stor roll, jag väger lite!

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
hehe. Nej det är ju inte akut om du nu inte tänker droppa ner för typ berg och sånt;) Nja jag är 16 och väger 65-70 kg och när jag hoppar far dom i botten ;/

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
shit... jag är också 16 och väger mellan 63-67 ! , men det kan väl också vara lite från skoter till skoter, dvs, hur den som hade den innan skötte dom , o körde?

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Okej, Jo det kan det ju också men nu idag var det en kille som skrev i min tråd att det kan vara fjädrarna som är lite dåliga ;P

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Eller att de är ställda som ett arsel, kan ta en stund att hitta en inställning man trivs med...

och säger väl det vanliga om ZR: Boggien har en förmåga att bli sned och bänglig om man kör stenhårt och tändningen *****s något otroligt på vissa och inte alls på de flesta.

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
okej :) tack för era svar... sluta inte nu! har hört endel snacka om att arctic cat är massa rapppel?

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
att Ac e rappel beror på vem som säger de, en ski-doo freak som testat en Ac som kanske krånglat lite (som alla märken Kan göra) drar ju då alla Ac modeller öven en kant dvs att dom e rappel, tråkigt tycker jag, för de finns väll ingen skoter som är perfekt? :confused:

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
nix det finns inga skotermärken som är perfekt alla har gjort fel hela tiden

joo zren hadde dåliga dämpare med dom är inte så dyr attt köpa nya köp nån på engans eller varsom helst på blocket men zren är en sin skoter annars och bra går den:)

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
okej, vad kostar sådana då? och är det så att man måste lämna in den på verkstad för att få sådana bytta . (har ej någon större meckar kunskap på skotrar)

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
:) http://www.bengansmotor.com/ har det mästa i artickcat väg och dämpare har dom och är inte dyra

nee du behöver inte lämna inn den på verkstad har du nån kompis eller nån som kan händig med att skruva men du kan ju gö det skälv för det kost ju en slant på verkstan och den blir nån liter bensin men det är ju inte säkert att dämparna på skotern du ska köp är slut än lycka till:) :) :)