zr 800-01 problem snabb hjälp

fradde18

Välkänd medlem
15 mar 2009
126
0
6
örnsköldsvik
jag har en zr 800-01 som kuggar över så fort jag ska iväg mattan är spänd. va kan det bero på den har gått hur bra som hällst sen börja den bara kugga över. det är inget med dreven. kom med tips så snabbt som möjligt. tacksam för alla svar

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Känns som det behövs mer info. Kedjehuset är uteslutet säger du. Är du säker på att den kuggar över vid mattdrivningen?
Vad är det med drivaxeln du misstänker?
Hur ser drivhjulen ut? Och hur ser drivplupparna på mattan ut?

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Som trollet23 säger, kika på drivhjulen ifall dom är slitna. Har den börjat göra såhär helt plötsligt eller har den gjort så länge? Vart låter det som att det kuggar över ? Under, till höger, till vänster ?

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Kolla även så allt är helt inne i boggien. Hade liknande bekymmer på en 99as zrt för nåt år sen då var det staget som håller upp mattan ovanför främre boggie axeln som var av på ena sidan såg det inte förän jag la skotern på sida å kikade. Fast den rappade bara så fort man for ut i snön.

fradde18

Välkänd medlem
15 mar 2009
126
0
6
örnsköldsvik
det låter som den kuggar över längs fam vid drivhjulen. men jag kan inte ens komma en meter så kuggar den över driv hjulen ser fin ut.allt hände på en och samma gång.