zr 800 02 svårstartad hjälp!!

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
hej min kompis arctic cat zr 800 efi 02 är svårstartad när den ex har stått utomhus när man varit vid en stuga å övernattat, men detta problem är endast när det är kallare än normalt vill säga minus 15-30 grader.
När den väl håller på att gå igång så hackar den lite innan den får sin normala tommgång vad kan problemet vara?:hmmmm2: Tacksam för svar.

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Sådär kan dom vara, lite småtjuriga men startar till slut.
Vad han kan göra är en felsökning av ecu, varaje arctichandlare har en box att koppla in som ser om det är nån givare som felar eller om det vart nån felkod. Kanske lufttempgivaren?

Tipsa han också att när det är väldigt kallt så ska han först dra sakta flera ggr (ca 10) med tändningen avstängd, skonar motorn vid kallstarter och kan göra dom mer lättstartad. Se också till att inte utblåset är täppt av snö eller att avgassystemet läcker.
Br9eya stift.
Rör inte gasen förrens den går rent.

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Tack för svar;) ska medela detta till min polare eller skicka länk till han så att han själv får läsa:p

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Har inte detta att göra med att Arctic kör med BEFI sysstem? DVS att den måste ladda upp startampen i spolen innan det finns nog med juice för att ge en gnista? Så har då jag förstått det efter jag skruvat i några F modeller tex.