Zr600 EFI dör vid gaspådrag när den har lite motstånd!

Hoochie

Medlem
9 jan 2008
8
0
1
Fagersta
Hej!
Jag har ett problem som jag inte blir klok på. Har nyss köpt en ganska defekt Arctic Cat ZR600 EFI -98 som jag var tvungen att köpa nya cylindrar och kolvar osv till. Nu efter service och reparation skulle jag köra för första gången och märkte att den startade och gick på tomgången hur bra som helst men när jag ska köra så dör den, alltså så fort han får lite belastning, precis som om den får för lite eller för mycket bensin, eller möjligtvis luft! Har mätt upp bränsletrycket och det ligger på ca 2.5 kilo och alla filter är rena och fina. Någon som stött på liknande probelm och har en lösning? Alla tips är varmt välkomna.

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
vi hade liknande fel på en låneskoter rmk 800... den gick fint osv sen när man gasade lite för mycket då börja den blöddra sen dog den.. men det var för att den tvjuvluftade.....

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
så gjorde xc700 -04 jag åkte på ifjol. gick bra men gasade man på så bluddrade den och ströp sej själv. På den var det en slang från ena förgasaren till luftburken som hade hoppat av. Så jag gissar åxå på att den tar tjuvluft någonstans.

Hoochie

Medlem
9 jan 2008
8
0
1
Fagersta
Ja, det låter troligt. Men jag förstår inte varifrån den kan tjyvlufta, för det finns ju ingen förgasare.. :/ Nått ställe som är vanligt? Tack för alla snabba svar :)

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Ja, det låter troligt. Men jag förstår inte varifrån den kan tjyvlufta, för det finns ju ingen förgasare.. :/ Nått ställe som är vanligt? Tack för alla snabba svar :)
Vevaxeltätningar och insugsgummin.