Kompisen har en ZRT 600 ifrån 1996.. den har ett problem vi inte blir klok på!
När skotern är kall, då går den som en påse skit hela tiden.. tex om den stått ute, svarar ej på gasen alls, även om den körs varm så går den dåligt! Då märker man också att bränslefiltret som han monterat på vägen till förgasarna är helt tomt!
MEN
Om den stått inne i ett varmgarage, då går den som en klocka hela tiden och då är filtret lite fyllt med bensin... då går den jättebra, eller för att vara exakt, Artic-Cat bra
Citerar ett SMS ja fick av honom:
"Har testat både 95 och 98. Går kanon i en timme med båda, men när den blir minus i tanken så går den apa igen, tills jag tankar varm bensin igen"
Jag förstår inte varför de är sås i filtret när den är varm men inte när den är kall! Han har tömt tanken och rensa filtret, de såg jättebra ut innan rensningen men ändå rensat så jag har försökt utesluta fukt så de bildas en propp på vägen till gasarna
Vad tror ni, några ider?
/F
När skotern är kall, då går den som en påse skit hela tiden.. tex om den stått ute, svarar ej på gasen alls, även om den körs varm så går den dåligt! Då märker man också att bränslefiltret som han monterat på vägen till förgasarna är helt tomt!
MEN
Om den stått inne i ett varmgarage, då går den som en klocka hela tiden och då är filtret lite fyllt med bensin... då går den jättebra, eller för att vara exakt, Artic-Cat bra
Citerar ett SMS ja fick av honom:
"Har testat både 95 och 98. Går kanon i en timme med båda, men när den blir minus i tanken så går den apa igen, tills jag tankar varm bensin igen"
Jag förstår inte varför de är sås i filtret när den är varm men inte när den är kall! Han har tömt tanken och rensa filtret, de såg jättebra ut innan rensningen men ändå rensat så jag har försökt utesluta fukt så de bildas en propp på vägen till gasarna
Vad tror ni, några ider?
/F