ZRT 600 -96 variatorfrågor

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Hej

Kompisen äger en ZRT 600 -96...

Har lite frågor ang den!

Hur justerar man remmen på den? Han har en gammal rem som ligger jättelångt ner i sekundären så när han gasar på så växlar ju skotern som olga90 med en golf I med manuell låda....

Vid vilket varvtal har skotern max effekt? är det 8000? 8500? Vi hittar inte riktigt info vars de kan stå

Han tänkte köpa en Black Magic rem ifrån Bengans motor, det var 50% på dom, så dom kostar 400 kr, Är det något att ha?

Tack!

/F

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
ZRT-600

Hej

ZRT-600 ( 1996 )

1. Hur justerar man remmen på den ?
Sitter i en gammal rem som ligger jätte långt ner i sekundären, så det är som att starta på 3'ans växel :eek: med bil.

2. Vid vilket varvtal har skotern max effekt ?

3. Bengans motor säljer ut Black Magic remmar med 50 %...
Är det något att ha ?

/F
1. Man justerar det genom att ta bort eller lägga till brickor i sekundären ( Nr. 11 på bilden ) , de finns i 3 olika tjocklekar.

2. Max effekt vid 8400-8500 Rpm

3. Black Magic hade egna remmar då det begav sig, men i och med att BlackMagic gick i KK för något år sedan så börjar nog de dära remmarna att bli ganska "torra" vid det här laget, men till rätt pris så kör för det !! ;)

.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Glöm inte att varvräknaren oftast visar några 100 rpm för mycket, kalibrera om du kan.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Sv: ZRT-600

Tack tack :D

Mkt bra info av alla! Vi ska ta skotern till jobbet när vi jobbar eftermiddag (när alla gått hem) så tänkte vi börja och skruva lite :rock:

Men de får man ju inte säga åt chefen såklart :rolleyes::rolleyes:

/F

1. Man justerar det genom att ta bort eller lägga till brickor i sekundären ( Nr. 11 på bilden ) , de finns i 3 olika tjocklekar.

2. Max effekt vid 8400-8500 Rpm

3. Black Magic hade egna remmar då det begav sig, men i och med att BlackMagic gick i KK för något år sedan så börjar nog de dära remmarna att bli ganska "torra" vid det här laget, men till rätt pris så kör för det !! ;)

.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Ja kom på en fråga till! Vad ska de vara för komp i en såndär?

Det är en cylinder för mkt för mig för att jag ska trivas så jag känner mig osäker :D

Brukar de vara mindre komp i någon?

/F