ZRT 600 Varm motor

crt

Medlem
17 feb 2009
26
0
1
Västervik
Har en ZRT 600-97 den blir varm fort lampan lyser när jag kör sakta kan släcka den ibland när jag gasar på,tog bort termostaten sedan verkar den inte bli varm längre. En undran är det bra att köra utan termotat,har kollat den öppnar vid 52 grader är märkt med 50 grader,kan det vara något fel med vattenpumpen.

Tacksa för svar!!!

A

axelsson_vpg

Hmm! visste fan inte att skotrar hade termostat, tänkte de är ju bara najs om den kyler hela tiden.

XpS06

Välkänd medlem
15 jan 2009
294
0
16
Visst kan du att köra utan temostat, men då är det väldigt med varmkörningen innan du pressar den.

Men bäst vore ju om du kunde köra med termostaten iaf!

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
å det är inte på alla modeller man bara kan ta bort den , på laydown motorerna (f7 tex) så får man ingen kylning alls med den bortkopplad , man måste plugga ett hål bakom den först så inte bara vattnet åker runt inne i motorn

jock3arn

Välkänd medlem
4 mar 2009
182
0
6
skellefteå
hade samma problem på min 96:a då var det oringarna i toppen som var paj varför den började lysa vet jag inte men det fixade då till sig efter jag bytt ut o ringarna! =) så kolla det, det är ingen packning i toppen utan bara o ringar så det kostar inge att göra.

crt

Medlem
17 feb 2009
26
0
1
Västervik
Hej.
Har kollat oringarna på sprängskissen det finns 2 stycken på varje cylinder,de var inte billiga om du menade dom.Köpte du dom på en firma som hade orings sortiment?