Vad är det som händer och varför går den sönder?? det är den tredje som byts på 600 mil. förra gången blev den sten dö men nu finns gnista på en spole , tar man bort den "ensamma" spolen så ger den dubblöa spolen gnista ,em den orkar inte ge alla tre gnista.
Den blev så däer i fjol vinter , ibland gick den och ibland död . Igår tog vi ut den å kolla gnista , super gnista. Supa alla tre å den starta direkt och går snyggt. Varmkör den och stänger av för att kränga på remmen. då är den omöjlig att få igång.....svag gnista.
Måste va statorn??
Nån som vet vart man billigast hittar en stator ....Skoterdelen kostar den 3495 å de är ju överkommligt men efter den 3 börjar det bli dyrt ( har aldrig köpt ny förut då de orginal kostar nästan 8 papp)
Den blev så däer i fjol vinter , ibland gick den och ibland död . Igår tog vi ut den å kolla gnista , super gnista. Supa alla tre å den starta direkt och går snyggt. Varmkör den och stänger av för att kränga på remmen. då är den omöjlig att få igång.....svag gnista.
Måste va statorn??
Nån som vet vart man billigast hittar en stator ....Skoterdelen kostar den 3495 å de är ju överkommligt men efter den 3 börjar det bli dyrt ( har aldrig köpt ny förut då de orginal kostar nästan 8 papp)