Tjenare !
har vart ute och åkt en 4-5 timmar va lite trött och sugen på en kaffe, stanna stängde av och
gick in.
en timme senare skulle jag åka lite till tänkte jag och gick ut. halv choke på och drog, efter 5-6 ryck skruva jag ur stiften (alltid gått igång på första eller andra rycket) och ser att jag inte
har någon gnista, kollar alla sladdar, provar att bygla sladdarna till tändningslåset och utan
bygling, kollar om nått har hoppat isär kollar jordning men inget gör någon skillnad.
statorn är det första som ploppar upp i huvet.. letade här på forumet men jag hittade
inget som värkar vara till en zrt600 -96 någon som har några mätvärden ?
kan det vara cdi boxen som har gått ? går det att mäta upp den ? mätvärden ?
nån som har ett elshema att felsöka efter ?
några andra ideer ? jag har kört fast lite för tillfället känns det som..
mvh /// Rickard
har vart ute och åkt en 4-5 timmar va lite trött och sugen på en kaffe, stanna stängde av och
gick in.
en timme senare skulle jag åka lite till tänkte jag och gick ut. halv choke på och drog, efter 5-6 ryck skruva jag ur stiften (alltid gått igång på första eller andra rycket) och ser att jag inte
har någon gnista, kollar alla sladdar, provar att bygla sladdarna till tändningslåset och utan
bygling, kollar om nått har hoppat isär kollar jordning men inget gör någon skillnad.
statorn är det första som ploppar upp i huvet.. letade här på forumet men jag hittade
inget som värkar vara till en zrt600 -96 någon som har några mätvärden ?
kan det vara cdi boxen som har gått ? går det att mäta upp den ? mätvärden ?
nån som har ett elshema att felsöka efter ?
några andra ideer ? jag har kört fast lite för tillfället känns det som..
mvh /// Rickard