Mattan som ringlar sig runt boggin kommer från Camso och är en helt ny modell, Storm 150, som dessutom är exklusiv för Polaris. En mångsidig matta på 129 tum med 38 mm i kamhöjd som också har en design med två olika höjder på kammarna. Den ger bra bett på leden utan att för den skull bara sträva rakt fram och vid sidan av leden har den helt okej prestanda för att vara en sportskoter. Lössnöprestandan är en av många fördelar som kommit i och med att så gott som alla sportskotrar vuxit på längden. PowderTrac TR-fotbrädorna har i stort sett lika bra snörensningsförmåg som en RMK och är även mycket stabila att stå på. Det man gjort är att man har vinklat upp dem på mitten så de blir platta där man står mest för att sedan vinklas av uppåt. Det går även ut ett skydd bakom fotbrädorna som skyddar från mattans snösprut. Bak på skotern hittar vi en ny starkare lyftbåge konstruerad som en del. När det gäller förvaring så är detta något som verkar bli bättre och bättre på dagens skotrar. Standard har man på Indyn tillgång till hela 16,9 liter av förvaring under dynan. Sedan finns det flera alternativ på tillbehörslistan om detta inte skulle räcka. Då maskinen har en helt normal tunnel finns det även tillbehör för att få med sig en passagerare på ett smidigt sätt, CT2-passagerardyna.
Motor: 2-cyl, vätskekyld, 840cc, 2-takt, c:a 160 hk.
Bränslesystem: SDI Cleanfire Injection.
Chassi: Indy
Broms: Hydraulisk skivbroms.
Framfjädring: AXYS, Walker Evans Piggyback (justerbar). Fjädringsväg 236 mm.
Skidor: PRO-STEER
Spårvidd: 108 cm.
Boggi: PRO-CC, Walker Evans Piggyback (justerbar). Fjädringsväg 411 mm.
Matta (BxL): Storm 150, 381×3276 mm.
Kamhöjd: 38 mm.
Torrvikt: 202 kg.
Bränsletank: 45,4 liter.
Oljetank: 3,3
Dyna: 1 up, AXYS Performance
Elstart: Ja.
Backvxl: Ja.
Pris: 146 900 kronor.
Generalagent: Polaris Scandinavia AB, www.polarisracing.se