hur många hk? RS 600 -08

Status
Stängd för vidare inlägg.

wickiepickie

Välkänd medlem
4 dec 2010
278
0
16
Gävleborg
Nej de har du nog inte... jag är inte så himla motorkunnig men jag skulle tro de..... fast om man inte pressar så mkt, behöver man ändå byta lika ofta?

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Kolvar ska bytas regelbundet,gasarna måste bestyckas om,variatorer ska renoveras ständigt, ja de är en crossmaskin som spricker som kex, grejjer ska bytas regelbundet, och effekten ligger på 118-124hk beroende på skick. Jag tycker häldre du åker och köper dig en nyare 550f eller typ en lynx rave 500ss (600cc) då slipper du skruva och dom håller VÄLDIGT mycke längre.
RSen är ju lite jobbigt att leka med kanske, blanda ner olja i tanken,variatorerna och drevningen är ju för bana så de är inget jag kan rekommendera.
MVH

Pizzaaugust

Välkänd medlem
31 okt 2009
148
0
6
Östersund
Den ska ändå tas om hand om mer. Spelar ingen roll att den inte är tävlad. Köp en vanlig 600, eftersom du i dagsläget kör en moped med band så kommer du bli nöjd. Ska självklart och servas men man slipper skyhög bränsleförbrukning och blanda olja. Bestycka behövs fortfarande om de inte är typ insprutning. Är jag fel ute nu?

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Du kan väl satsa på en vanlig 600, eller är du ute efter det där chassit rs:en har? (vet inte vad det heter)

Du köper väl inte en moppe för att köra på crossbana? satsa kanske på en rev eller re 600, du blir inte missnöjd.

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Jag tycker då du ska köpa en "vanlig" 600. Typ re eller rev som nån skrev. Då slipper du allt jävla underhåll, visst ska man göra service på alla skotrar men på en rs lär du få göra det betydligt oftare

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
jag fattar inte dedär ''Du köper väl inte en moppe för att köra på crossbana'' jag kanske bara är lite efterbliven
Man köper inte en RS om man inte ska köra bana eller väldigt hårt...hoppa mycket o långt m.m...RS drar väldigt mycket bensin, olja m.m och motorn går hårt så man få byta kolvar oftare än på en vanlig 600cc.

600SDI
600DI
500SS (600cc förgasar motor "TNT")

Skulle jag rekomdera om du ej ska köra bana...om SDI drar 3L milen så drar RS 6L milen jag hoppas du förstår att det är ej lönt...sen är det svårare att justera förgasarna på RS så den går som den ska.

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
Man köper inte en RS om man inte ska köra bana eller väldigt hårt...hoppa mycket o långt m.m...RS drar väldigt mycket bensin, olja m.m och motorn går hårt så man få byta kolvar oftare än på en vanlig 600cc.

600SDI
600DI
500SS (600cc förgasar motor "TNT")

Skulle jag rekomdera om du ej ska köra bana...om SDI drar 3L milen så drar RS 6L milen jag hoppas du förstår att det är ej lönt...sen är det svårare att justera förgasarna på RS så den går som den ska.
köpte precis en 2010 600rs helt ny! går som ett skott hade en re800 innan och den ha inte en suck upp till 100-110..sen äre inte så mycke mer... har inte behövt bestycka eller nåt, går hur fint som hälst,men ska du inte åka bana eller hoppa så håller ja med dom andra.du kommer ca 5mil blandad körning på 22L,vid banåkning ca 8L/mil/timme...kan juh köpa 40l tank för ca 3-4000kr så kommer du längre,köp en tnt/sdi istället,44a,nerdrevat v-kitt så klarar du dig länge,och möjligen chimsa dämparna för dom är väl mjuk, om du nu inte vrångt ska ha ski-doo köp en re 600 så klarar du dig länge.

BRP96

Aktiv medlem
23 jan 2011
80
0
6
Östersund
Och RS:en är inte en billig skoter, drar mycket bensin, måste underhållas (kolvar. mm.) Satsa på en vanlig 600 istället. Jag kör en 550 nu och jag ska nog satsa på en rev 440 me 600 motor efter 550in! :)

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Sv: hur många hk?

vad är det för sida du kollar på då? Fordonsregistret?
https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Söker du på ett fordon och går längre ner på sidan hittar du "Motoreffekt, kW:"
och om kW är ex 110 tar du 1,36x110=149,6hk (1 kW = 1,36hk)

Kanske jag är ensam i att tycka det, men indirekt, ja. Det har nog lite med saken att göra.
Håller med dig litegrann där och när jag läst denna tråd så tyder jag dig "wickiepickie" som en yngre som bara vill ha en maskin som går på rullen och kanske inte behöver en maskin över 100 hk.

Status
Stängd för vidare inlägg.