Nej de har du nog inte... jag är inte så himla motorkunnig men jag skulle tro de..... fast om man inte pressar så mkt, behöver man ändå byta lika ofta?
Man köper inte en RS om man inte ska köra bana eller väldigt hårt...hoppa mycket o långt m.m...RS drar väldigt mycket bensin, olja m.m och motorn går hårt så man få byta kolvar oftare än på en vanlig 600cc.jag fattar inte dedär ''Du köper väl inte en moppe för att köra på crossbana'' jag kanske bara är lite efterbliven
köpte precis en 2010 600rs helt ny! går som ett skott hade en re800 innan och den ha inte en suck upp till 100-110..sen äre inte så mycke mer... har inte behövt bestycka eller nåt, går hur fint som hälst,men ska du inte åka bana eller hoppa så håller ja med dom andra.du kommer ca 5mil blandad körning på 22L,vid banåkning ca 8L/mil/timme...kan juh köpa 40l tank för ca 3-4000kr så kommer du längre,köp en tnt/sdi istället,44a,nerdrevat v-kitt så klarar du dig länge,och möjligen chimsa dämparna för dom är väl mjuk, om du nu inte vrångt ska ha ski-doo köp en re 600 så klarar du dig länge.Man köper inte en RS om man inte ska köra bana eller väldigt hårt...hoppa mycket o långt m.m...RS drar väldigt mycket bensin, olja m.m och motorn går hårt så man få byta kolvar oftare än på en vanlig 600cc.
600SDI
600DI
500SS (600cc förgasar motor "TNT")
Skulle jag rekomdera om du ej ska köra bana...om SDI drar 3L milen så drar RS 6L milen jag hoppas du förstår att det är ej lönt...sen är det svårare att justera förgasarna på RS så den går som den ska.
https://www21.vv.se/fordonsfraga/vad är det för sida du kollar på då? Fordonsregistret?
Håller med dig litegrann där och när jag läst denna tråd så tyder jag dig "wickiepickie" som en yngre som bara vill ha en maskin som går på rullen och kanske inte behöver en maskin över 100 hk.Kanske jag är ensam i att tycka det, men indirekt, ja. Det har nog lite med saken att göra.