Hej.
Var ute på en sjö med ca 10cm snö på och fick för mig och se hur fort SKS´s går, men när jag kom upp i 150km/h så gick remmen av och skotern dog. Eftersom jag var mit ute på sjön och isen var dålig på vissa ställen så ville jag inte stanna där längre än nödvändigt. Så jag bytte rem och drog igång skotern och körde lungt hem. Det var inga problem att draigång den möjligtvis något kärvare först men det kan bero på att jag kände på den innan jag öppnade huven och såg att remmen gått av för jag var heltsäker på att den hade skurit.
Nu till mina frågor.
Är det vanligt att remmar slits av , remmen var ny ( när den gick av hade den gått ca 20 mil ) men jag satte dit den som var som reserv ,så jag vet inte hur gammal den var.
Om stiften ser normala ut är det då någon större risk att den har värmenypit ? Jag kollade iof inte stiften på isen utan först när jag var hemma.
Brukar remmen gå av om en skoter värmenyper eller skär ?
/Highlander
Var ute på en sjö med ca 10cm snö på och fick för mig och se hur fort SKS´s går, men när jag kom upp i 150km/h så gick remmen av och skotern dog. Eftersom jag var mit ute på sjön och isen var dålig på vissa ställen så ville jag inte stanna där längre än nödvändigt. Så jag bytte rem och drog igång skotern och körde lungt hem. Det var inga problem att draigång den möjligtvis något kärvare först men det kan bero på att jag kände på den innan jag öppnade huven och såg att remmen gått av för jag var heltsäker på att den hade skurit.
Nu till mina frågor.
Är det vanligt att remmar slits av , remmen var ny ( när den gick av hade den gått ca 20 mil ) men jag satte dit den som var som reserv ,så jag vet inte hur gammal den var.
Om stiften ser normala ut är det då någon större risk att den har värmenypit ? Jag kollade iof inte stiften på isen utan först när jag var hemma.
Brukar remmen gå av om en skoter värmenyper eller skär ?
/Highlander