ski doo xp 800 -08 Montera Team variator?

Jinn

Medlem
19 jan 2007
10
0
1
Bns
Funderar på att montera teamvariator med tillhörande kit. Hjälper det mot rembekymmer eller är det onödiga pengar?

Det jag har gjort tidigare är att jag har drevat ner 2 kugg, monterat slp ventilationskit, tagit bort plasten på remkåpan samt monterat 377 rem. Ändå kommer jag bara 20 mil på remmen !?!

Någon som har några tips och ideér?
 

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Funderar på att montera teamvariator med tillhörande kit. Hjälper det mot rembekymmer eller är det onödiga pengar?

Det jag har gjort tidigare är att jag har drevat ner 2 kugg, monterat slp ventilationskit, tagit bort plasten på remkåpan samt monterat 377 rem. Ändå kommer jag bara 20 mil på remmen !?!

Någon som har några tips och ideér?
Team variatorn hjälper inte dig om du inte hittar en helix fjäder lösning som gillar din primär!
 

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Team variatorn hjälper inte dig om du inte hittar en helix fjäder lösning som gillar din primär!
Helix, fjäder, ramper hit o ditt :)...

Eftersom annan helix + fjäder ej hjälpte mitt problem på 2008(cudney kit för lössnö för rätt cc m.m)

Så räcker det inte för att fixa problemet... 2008 har två mjuka motor kuddar(bytt mot RS kuddar eller nyare års models) , justera stopen bakom primären, shimsa och linjera variatorn efter dootalk specs(eller flyttande variator / Team RS / doodoctors ) , bort med skum plast innanför kåpan , bort med plast skräp på variator skyddet , vent kit , torn stag.

Sen så ska det nog funka bra :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.477
384
83
Malå/Adak
Köper man kit från Team så följer det med komplett kit även till primären, jag har det och det verkar funka bra hittils i alla fall................................. faaast jag har ju tornstag, ventilation, skumplastsanerat och blastbitsrensat min maskin rätt rejält utöver det också =)
 

Jinn

Medlem
19 jan 2007
10
0
1
Bns
Nån som vet nått bra ställe att köpa tornstag på? Funderar även på om man behöver byta alla fyra motorkuddar och vilken modell är bäst?