Insugsgummi? F7

Team Arctic

Medlem
22 feb 2011
18
0
1
Tierp
Tja.. Tänkte att jag skulle ta och byta insugsgummin på min f7. Och då visade det sig att dom kostar ca 1300:-/st. För mig så låter det lite dyrt.
Men det är ju riktiga orginal.. Men det finns ju piratkopior som kostar 320:-
Men folk säger att dom inte håller.. Dom håller max en månad.. Vad säger ni?

Hur länga kan dom hålla?

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
De håller, utan överdrift, högst någon månad. Sen kan man vara besvärlig och reklamera dem (den rätten har du ju) men samtidigt är det inte det du är ute efter, du vill ju ha grejer som funkar.

Mitt förslag: Dra ett mail till Dan på The Outdoorshop, han har info@theoutdoorshopinc.com och svarar sjukt snabbt. Original kostar $72.95/st där vilket är 460 kr. 920 kr för två, räkna med kanske 150-200 kr för frakten. Beställer du dem idag så har du dem senast måndag-tisdag nästa vecka, kanske nu på fredag.

Det finns förstås fler sidor, jag gillar ovanstående för att Dan är så grymt bra att ha att göra med.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
han snackar bara amerikanska :) , så insuggummina har gått sönder , det är ovanligt , jag har sett små torrsprickor men aldrig ett som varit i närheten av att behöva bytas

mora

Välkänd medlem
5 jun 2009
266
1
16
Vassjön
Dysse vill du vinna tävlingen? Förlåt Ts för ot. Varför skall du byta gummit, har du frågat dig själv varför?
Piratdelar mäts väl inte i datum eller! I så fall surnar väl mjölken tidigare än så.
Dysse: vad rasar på tomgång? Olje,vattenpumpsaxel eller reedblad.
Annat skulle vara för enkelt allternativ men jag måste
ju öppna skiten först för att se vad problemet är.

mora

Välkänd medlem
5 jun 2009
266
1
16
Vassjön
Det är ju ingen ZR du har.
Det är inge fel på dina insugsgummin!
Laydown motorn har så gott som (alltid) inte de problemen.

Team Arctic

Medlem
22 feb 2011
18
0
1
Tierp
Mina gummin är fortfarande hela... men dom kommer väl gå sönder om ett tag.. så jag tänkte byta innan.
Och nej.. man mätar dom inte i datum.. det var en förklaring på en ca tid......

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Mina gummin är fortfarande hela... men dom kommer väl gå sönder om ett tag.. så jag tänkte byta innan.
Och nej.. man mätar dom inte i datum.. det var en förklaring på en ca tid......
Du kan ju vänta med att byta tills de är trasiga. På min 03:a har de inga tendenser till att spricka.