Har saboterat lederna idag

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har försökt jämna till lederna idag Arne-Gruvberget-Börsttjärn-Nötmyran-bäcken samt efter våra kraftledningar

Med tanke på hur samtliga leder såg ut idag så verkar många gilla, ev. av okunnighet eller nybörjare, myrstack-grop-myrstack-grop-myrstack-grop etc,etc,etc,etc,etc,etc så för dessa har jag försökt sabotera med att jämna till lederna

Mig veterligt så har vi aldrig haft så dåliga leder, tom Börsttjärn-Nötmyran- Bäcken var det knöl på knöl, då kan ni säkert tänka er hur det såg ut mot Gruvberget, tog den biten 2 ggr

För att nå ett någorlunda resultat så fick Vikingen jobba max, nästan en hel tank förbrukades
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Bra jobbat Runar.
Jag ser också de delar av leden jag passerar med bil dagligen är verkligen söndergasade.
Några verkar tycka att det är skitskoj att stanna var 100:e meter, för att sen trycka full gas.
Stora högar som fryser ihop.
Blir så förb...
Varför???
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Bra jobbat Runar.
Jag ser också de delar av leden jag passerar med bil dagligen är verkligen söndergasade.
Några verkar tycka att det är skitskoj att stanna var 100:e meter, för att sen trycka full gas.
Stora högar som fryser ihop.
Blir så förb...
Varför???
Ja antingen är dom 100 stycken eller en som gräver en grop varje meter, känns aningen otacksamt om man så säger med tanke på hur fina dom var för mindre en vecka sedan
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Kan bara nämna i sammanhanget att efter ja var upp till eran fina skoterstuga i söndags fick en ny uppfattning av "Touring gubbar" låg bakom ett gäng skotrar bestående av 100% touring maskiner och bredbandare från petbergs övergången till strax innan stugan.

Längst bak ligger det en smalbandad lång 4t maskin säkerligen med turbo eller hyffsad effekt för ungefär var 100e meter så ger denna person full gas och skottar upp en hög med snö på leden följt av ett mindre dike, efter att ha kommit ikapp sitt "gäng" så saktar denna person in ngt. och hamnar lite efter för att kunna göra en ny fullgasrepa på nästa raksträcka.

Blev en hel del "högar" på denna sträcka från övergången tills dom svängde av och jag svängde mot stugan. Så att de bara är adrenalinstinna ungdomar med korta högkammade "sport" maskiner som gasar sönder era i övrigt bra preparerade leder vill ja inte påstå längre.

Jaja de var allt jag hade att säga den här gången.

/Mvh
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Nej, fasen. Inte är det bara ungdomar som spinner på lederna, det kan vara vilket klantskalle som helst.
Du hant inte fråga dom vad tusan dom höll på med, och förklara att vi lägger 100-tals timmar på att ideelt göra lederna fina?
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
jag körde gruvberget 2 varv igår också. med nätsladden dock. hade inte tid med mer och det var njurarna glada för:)
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har just anlänt från kvällskiftet, gjort Arne-Paradisön-Åberget, inte fullt lika sönderkört men tillräckligt ändå

Enkel


Tor
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Kanon Runar. ..hur blir det med OB när du även jobbar kväll?;-)

Ordf. Pierre
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Superduper Runar :thumb:

Har fått min Viking nu, förhoppningsvis hinner jag ut snart och testa den.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
OB utgår

Samma som för militären som skulle på kurs och han hustru sa: vad bra då får du traktamente, militären tog fram reseordern och visade sin fru, där stod traktamente utgår, sa till hustrun, nix inget trakta, du vet väl vad utgår betyder