Plockat isär motorn nu och i cylindern med under 7kg i komp så hade övre kolvringen nypt fast i spåret och kolven var även lite deformerad typ en 0.5mm kant mot kolvtoppen. Cylindern med 8kg i komp har stora nikasil släpp och såg ut som att nikasilen nästan bubblat på vissa ställen, ganska mycket honingsrepor i båda cylindrarna och kolven i den skadade cylindern var nästan som ny!!
Får inte riktigt ihop det här, har aldrig rivit en motor där nikasilen är kass men kolven fin... kan cylindern vart dålig sen tidigare och han ha honat och monterat nya kolvar?
Jag har ju knappt kört alls med motorn och jag har ju haft både oljeblandat i tanken och separat smörjningen, ser ut att ha gått fett för det var blött och kletigt i motorn och den har alltid rykt mycket då man gasat, inga tendenser till spikningar alltså. Han jag köpt den av hävdar fortfarande att den gick som ett skott då han tog ur den... Hur ofta skär en motor på garagegolvet? För den gick ju skit från första gången jag drog i snöret!!