Tjenare, har funderat över en skoter nu ett tag och blir mer och mer sugen på en renegade. Brukar kanske köra 40% utanför led och klättra en del.
Men då är ju frågan om jag ska ta en 600 eller 800(2008 och uppåt). Enligt mej så tycker jag att 600 känns lite "mesigt" med tanke på att det är en lite längre maskin.
Så jag undrar:
Hur långt ska skotern ha fått gått om det är årsmodell 08 och uppåt.
Hur är det med remmarna, slits dom mycket fortare på 800'an.
Hur lätt går dom upp på rullN, äre något man måste ändra förutom att dreva ner?
Mycket haverier på maskinen?
Ni med erfarenhet kan ju skriva vad ni tycker om renegades 600-800 skulle vara guld att höra vad folk tycker.
Hade tänkt mej kring 85 000;-
PS: Ska man vänta med å köpa en tills 2012s maskiner släpps i sverige med tanke på att folk vill byta upp sej och att det då kanske kommer ut fler och billigare på blocket?
Men då är ju frågan om jag ska ta en 600 eller 800(2008 och uppåt). Enligt mej så tycker jag att 600 känns lite "mesigt" med tanke på att det är en lite längre maskin.
Så jag undrar:
Hur långt ska skotern ha fått gått om det är årsmodell 08 och uppåt.
Hur är det med remmarna, slits dom mycket fortare på 800'an.
Hur lätt går dom upp på rullN, äre något man måste ändra förutom att dreva ner?
Mycket haverier på maskinen?
Ni med erfarenhet kan ju skriva vad ni tycker om renegades 600-800 skulle vara guld att höra vad folk tycker.
Hade tänkt mej kring 85 000;-
PS: Ska man vänta med å köpa en tills 2012s maskiner släpps i sverige med tanke på att folk vill byta upp sej och att det då kanske kommer ut fler och billigare på blocket?