Polaris xlt goes bättre

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Är det nån som vet om det finns gas -och bromsvajer förlängare på typ biltema eller liknande. Orkar inte beställa.

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Iförrgår körde jag skoter och kände att hela skotern studsade upp. Trodde bara att det var ett gupp, så jag körde hem. Så jag skulle köra lite skoter igår och min kompis stog bredvid. Körde till en åker och åkte tillbaka. Då såg jag att min kompis vevade och skrek och hade ett svart hjul i handen. "Helvete" tänkte jag. Hoppade av och såg att det fattades ett boggiehjul. Så jag åkte upp till gården och parkerade. Ringde till pappa och sa ett kullager hade lossnat. Idag köpte pappa ett kullager och jag skruvade fast allt.

Rester av kullager och ett stycke boggiehjul

Biggiehjul utan kullager

Ditskruvat

Såg idag att jag måste lägga till att laga dynan på listan..

To Be Continued

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Lika bra att byta alla lager när man ändå håller på, dom är inte så dyra.

Tyvär är det vanligt på indy dynorna att dom spricker längst bak så där :(

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Och behöver man bara göra dropbrackets(stavning?) för att höja den så här mycket? Isåfall, hur gör man? :p

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Goddag. Idag när jag skulle starta skotern för att lämna den på sommarförvaring (har stått still i kanske 2 veckor) så tog det kanske 9 drag för att få den sur. Då la jag tändstiften på spisen och väntade. Gick ut och skruvade på dom medans dom fortfarande var varma. Då gick det kanske 5 drag med full gas så puttrade den igång. Jag vill veta hur jag kan göra så att den startar på 2-3 draget hur länge den än stått.

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Hejhej, nu är det väl dags att man dammar av det här lilla projektet med att fråga om det är nån som har en 307*38 matta med 38mm kammar och 2,52 delning? :) Har nite gjort så mycket under sommarn. Har bara sommarjobbat och börjat fundera på att göra dropbrackets :p Men ska göra lite ritningar på hur dropbracketsen ska vara nu så ska väl jag å far fundera på hur vi ska göra :)
Det som ska göras, i ordning;

Göra styrhöjare
Höja boggien
Köpa nya plastskidor
Köpa 38mm matta
Kanske köpa handskydd

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Nu har jag höjt boggien bak, och vill veta om man måste höja den fram också, och isåfall hur? Ska lägga upp bilder snart på hur de ser ut i nuläget.

Det som ska göras, i ordning;

Göra styrhöjare
Köpa 32mm matta

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Jag höjde min RXL lika mycket fram som bak.
Fram fanns det på min färdiga hål på insidan som plåten på tunneln täcker utvändigt. Känn på insidan ovanför där boggien sitter fäst nu så märker du det direkt isf. Sen bara att borra inifrån och ut :)
Har några bilder på hur min blev om det skulle vara intressant.

plazzax

Medlem
14 feb 2011
46
0
1
krokom
bilden du lade upp är på en special, dom är högre och helt andra infästningar i tunnel och framvagn.
Om man jämför med en vanlig :)

Lidqvist

Välkänd medlem
7 mar 2011
122
0
6
Vilhelmina
Nu har jag höjt boggien bak, och vill veta om man måste höja den fram också, och isåfall hur?
De bero väl lite på hur mycke du ska höja, men ska du höja mycke borde du höja där fram, och kolla att du fått till attackvinkeln rätt.

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Jag ber så hemskt mycke om ursäkt att jag inte har uppdaterat på ett tag. Men nu är den höjd i boggien och den går jävligt bra faktiskt. Har inte kört fast en enda gång sen jag höjde den. Men nu är de så att jag tror att förgasarna måste bestyckas. För jag har bytt tändstift 4 gånger den här säsongen. Jag kan köra kanske 4-5 korta rundor med nya tändstift sen går den inte att starta för tändstiften blir så jävla sura. Så kort och gott så tror jag att den får för mycke bensin på höga varv. Men jag ska knäppa bilder på höjningen imorrn och inom en snar framtid ska jag höja styret och köpa en 38as matta.

To be Cointinued

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Imorrn ska jag skaffa nya munstycken till Polarras för jag tror den blir sur på höga varv. Så för en nybörjare, vad är det för storlek, eller va man ska säga, på munstyckena som sitter där nu, och vilken storlek ska jag byta till? För jag ska väl byta till mindre?
Tack på förhand :)