vilket chassie ska man välja om man ska ner med en trippel?

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
Hej! undrar vilket av dessa chassin rev, iqr, m-serien, rc som är kräver minst arbete att få ner en trippel i med pipor handlar om en yamaha trippel redtop motorn :)

mvh/ samuel
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Av alla dom chassina du radat upp så har man sett tripplar i alla utom det all säger, m-chassit! :p Varför vet jag faktiskt inte men det verkar ju iaf få plats i alla av dom, :)
 

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
tack svar :) jo tanken var att bygga om orginal chassiet men känns som att jag vill ha nå med lite nyare körställning men med hjärtat från en yamaha trippel :)
frågan är ju då ska man köra med variatorerna och och hela drivsystem (kedjehus, drev och kedja) som är till yamaha motorn lr ska man köra med dom som är i skotern när man köper den?
 

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
sorry men om du söker "minst" arbete så tror jag du är fel ute, vill du inte lägga ner tid så kommer det nog inte bli så bra häller... då tror jag du sitter bättre på din v-max
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.480
388
83
Malå/Adak
Såg en RR med en trippelpipad Tunder 1000 rova i helgen, tämligen ont om ledig plats under den huven och det har tagit en hög månader att bygga.
 

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
sorry men om du söker "minst" arbete så tror jag du är fel ute, vill du inte lägga ner tid så kommer det nog inte bli så bra häller... då tror jag du sitter bättre på din v-max
förstår ju att det är rätt mycket arbete men undrade bara vilket som var smidigast att få ner en trippel mer pipor, ville bara veta på ett ungefär för jag gillar alla. än sålänge är det bara ideer om det blir verklighet får jag se i sommar beror på ekonomin just då annars blir det väl mest moddning av detta chassi :)

tack för alla svar fortsätt så :)