Vad har du mer för röda delar i din Commander ? Tips och bilder önskas tack ! Min bäste Lynxfunherre hade behövt prova en XU kalibrerad på denna måte.Testa inte enbart fjädern,jag antar att kombinationen med ramperna spelar en stor roll i sammanhanget.Tillslaget med denna fjäder är i min maskin ca 3500 och jag upplever inget olägenhet med höjningen.Den håller varvet strax ovan 8000 men någon +150 topspeed har jag ännu inte vågat kolla.En fullgasrepa på sjön gav 145 men det är ju faktiskt endast (om ens det) av akademiskt intresse.
Ska se om det finns någon paparazzibild till
Ska ordna grejor i den riktningen och testa, +150 är ointressant men det ska växla ut fullt, dock har jag många ställen 100 km öster om dig där jag inte vill ha tillslaget på mer än idag.
Sedan gäller ju att veta om sättningen funkar över säsongen med enbart clickerjustering, allt från kustkörning, inlandet och till fjälls från nov-maj med tom maskin eller med 150-300 kg bakom, tyngre laster finns ju 1:an.
Edit:
Lyckades ta några men tyvärr lite dålig skärpa på en av dem, måste vara så att förstudiematerial:tape: inte fastnar digitalt förrän den rätta färgen kommit på:becky: eller att det funkat en hel säsong i alla förhållanden.
Det som fastande är ett tåstöd som ska modifieras en aning, ytterkanten ska öppnas upp/vinklas 28 grader så gummistroppen inte nöts av och man lättar 3 gram, i övrigt monterat utan borrande i befintliga hål, demonteras på 5 min.
Tillkommet då dels de tillbehör som finns inte erbjöd en bra lösning i mitt tycke, var dessutom åt hve..e för dyra för en simpel böjd plåtbit, jag vill bara ha ett lagom tåstöd när man kör lite offensivt eller sitter med farthållaren påslagen runt 6500 rpm på t ex något av våra magasin med sättningar i isen då det räddar en kvar på maskinen om man sitter och drömmer eller glor på något annat intressant runtomkring.