Lång yamaha et 340, eller kort!?

E

eMe181

Har pengar nu, så skoter ska inhandlas! Dock ingen värsting.

En yamaha et 340 är det närmare bestämt.
Vilken variant borde jag köpa? Har kollat mer på den korta, eftersom det verkar gå bättre efter leder?

Jag kommer nog att köra mycket på leder, men nog tar man sig en sväng i lössnö oxå, och med det menar jag att bara köra, inte att lägga feta burkar eller hoppa etc.

Skulle även vara intresserad att vet hur fort en kort går jämfört med en lång.

Med tack på förhand!:madgrin:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jag skulle inte alls köpa en et. är inte bra på bågot, du kan ju få en indy för ca 8-10k och det är mycket skoter för pengarna

E

eMe181

MEN!! Jag blir arg på dom som säger, köp den och si och så mycket kostar dem, alla kanske inte har mycket pengar?
Dessutom kommer jag köra 10-30 mil per år :S

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
MEN!! Jag blir arg på dom som säger, köp den och si och så mycket kostar dem, alla kanske inte har mycket pengar?
Dessutom kommer jag köra 10-30 mil per år :S
Men det är ju i samma prisklass som de du tittat på? Så då är det väl inte så konstigt om folk kommer med tips på andra (vad de tycker är) bättre skotrar i samma prisklass. :)

olofsson

Medlem
23 feb 2011
42
0
1
Min gamla ET 340 kort gick bra i lössnö. Det var endast när det brant man körde fast eller vid dåliga snöförhållanden. Det enda som gjordes var att höja den ungefär 10 cm. Den gick 1500 mil på en rem. Det kan man ju inte klaga på. Bra skoter för en billig peng helt klart!

E

eMe181

Ant_ tyvärr så ligger Indy:s på ca 8000-15000:- Jag har ett erbjudande på en kort att köpa för 2,5 - Bara ny rem som behövs.

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Ant_ tyvärr så ligger Indy:s på ca 8000-15000:- Jag har ett erbjudande på en kort att köpa för 2,5 - Bara ny rem som behövs.
Jaha då förstår jag. :) Skriv med det så "slipper" du nog få råd om andra i annan prisklass. Tror att tipsen är välmenade dock. :)

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
ja, du kunde ju ha skrivit att du har ett erbjudande på en et för 2,5. trodde du skulle köpa en för 7-8k kr som dom kostar i vanliga fall

E

eMe181

Haha ojda, det kom inte med i texten ;)

Som sagt 2,5k för en kort ET 340 med nyrenoverad motor, bara ny rem som behövs för att den ska köras :)

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
Min röst faller på en lång! Är själv ägare av en sådan och polarn har en gammal kort, men jag måste säga att den långa är mycket roligare, tar sig enligt mig mycket bättre i snön och bär mycket bättre samt att du tänker inte på längden på en sån där skoter efter leden.. känns som mer tryck i en lång då du får mer fäste osv i en sån :) nej, en lång tycker jag helt klart! annars är et en otrolig skoter som går i alla väder och aldrig (iallafall min) krånglar ett dugg! :D

E

eMe181

;) Ska ut senare idag och testa den korta, mot att sedan jämnföra mot morbrors långa ;)