Renegade eller Summit Freeride ?

Mikelee72

Medlem
3 mar 2011
30
0
1
Hagfors
:wacko: Är i dagarna på gång att beställa ny skoter då jag sålde min gamla Renegade häromdan. Har hela tiden varit inställd på att köpa en ny Renegade, då det varit den bästa skoter jag haft, men nu handlaren fick mig att bli sugen på en annan skoter, nämligen Summit Freeride 800 137", som säljs i en begränsad upplaga 2012, kan jämföras med Renegaden, men har lite kraftigare fjädring vad jag förstår. Sen är den läckert helvit oxå...;)..Har dock läst MYCKET om Freeridens remproblem, och undrar om de fortfarande har problem, eller om BRP har löst detta ? Hjälp mig, Summit eller Renegade ????? Vad mer ska man tänka på ???

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Jag tror att du kan köpa en Freerider 137". Har den samma kalibrering i variatorerna som 154", då måste nog den som har ansvaret för detta söka nytt jobb.

4

426H

Japp, renegade och freeride 137 har samma boggie. Vill man ha okopplad lössnöboggie får man gå upp i mattlängd till freeride 146.

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
exakt vad innebär det att 137" har kopplad boggie? kommer den att uppföra sig anmärkningsvärt annorlunda i snön jämfört med en 146"?
Japp, renegade och freeride 137 har samma boggie. Vill man ha okopplad lössnöboggie får man gå upp i mattlängd till freeride 146.

4

426H

exakt vad innebär det att 137" har kopplad boggie? kommer den att uppföra sig anmärkningsvärt annorlunda i snön jämfört med en 146"?
Funkar som en krängninshämmare fast i längsled. Hjälper till att hålla ner skidorna när du gasar ur en kurva på leden, men gör skotern bökigare att hantera i snön, tex blir det svårare att hålla den på skrå.

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
okej. det låter ju som 137" är mer led än lössnö alltså? då är ju den inte så intressant som den var tidigare. 146" kanske är ett bättre altenativ.
Funkar som en krängninshämmare fast i längsled. Hjälper till att hålla ner skidorna när du gasar ur en kurva på leden, men gör skotern bökigare att hantera i snön, tex blir det svårare att hålla den på skrå.

ahlex

Aktiv medlem
13 jan 2011
60
0
6
Gävle
Läste nånstans att 137" kanske skulle komma med 600 motor? jag har själv inte hittat nån info om det men tänkte om någon annan har hört något!