slp system 700cfi

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
hej! det finns ju några slp system begagnade på blocket, cirka 3500kr. Är det värt det? vad ger det? komplikationer? måste jag göra ngt med motorn, typ mappa om etc.. Hur stor skillnad blir det egentligen?
Skriv gärna så mycket som möjligt ni som har pipa+burk, gärna ni som har slp.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Jag köpte en beggad pipa+burk förra året, tycker det var bortkastade pengar, använt kanske 15-20 mil.
-låter fan
-låter ännu djävligare när avgasportarna öppnar
-kabeln som sitter fast i huven måste dras på vänster sida
-ingen märkbar effektskillnad
Behöver ej mappas men det finns en mapp för slp pipa till power commander, har ej testat.

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Har det på min -07 700 Pipa samt burk om mappad på firma bromsad 158hk. tycker att den går hyfsat. Skall bara byta orginalmattan mit en 44 och dreva ner lite.

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
Jag köpte en beggad pipa+burk förra året, tycker det var bortkastade pengar, använt kanske 15-20 mil.
-låter fan
-låter ännu djävligare när avgasportarna öppnar
-kabeln som sitter fast i huven måste dras på vänster sida
-ingen märkbar effektskillnad
Behöver ej mappas men det finns en mapp för slp pipa till power commander, har ej testat.

Om du inte tycker att det ger nån effektskillnad så måste du ju ha gjort nå fel?
Kan det inte vara så att du behöver mappa om den för att du ska få ur all kräm den ska ge?

Jag körde polarns dragon tex och den var mappad med SLP singel och sen testa jag den när han hade bytt tillbaka till orginal. Jag tycker då att det var en stor skillnad.
Samma sak med två polares revar, dock förgasare. Men efter en fin bestyckning så gick dom mycket bättre. Starkare genom hela registret samt en jävla mer krut på toppen..

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Har som sagt inte provat med slp mapp och power commander, enl slp så krävs det ingen om mappning.
Jag tycker att ljudnivån är för hög, är 30+ så det är inte häfftigt med högt ljud.

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Tycker själv inte om höga ljud. Fyller 40 till sommaren. Men SLPs (o)ljud kan man leva med. Ger ju trots allt en del effekt. Mycket lägre än bara nån skrik/leva om burk som inte ger nån effekt alls. Sånt hatar jag

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jaha nu blev man ju villrådig helt plötsligt..158hk??!!! Är det enbart från pipa och burk man sugit ut 18 hästar? Är det på ngt sätt dåligt med ett sånt här system rent maskinellt, riskerar jag ngt?