2st. no-slip drivhjul istället för 4 vanliga som sitter där nu?

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Tja!

Har en liten fundering här nu när jag såg att priset på no-slip drivhjul är lite... högt för min del, så kom jag ju på det där oerhört smarta att köpa 2st no-slip drivhjul istället för 4st!

Dock har jag ingen aning om hur det kommer att fungera i praktiken... Någon som har någon aning om detta?

Har googlat och fick inte speciellt mycket information... Snarare en massa motsägningar, vissa sa att det inte alls kommer att fungera medan andra sa att det fungerar klockrent!

Och sen en till fråga, någon som vet om det sitter 9kuggs drivhjul eller 8kuggs drivhjul original på en Polaris XLT -94?

Tack på förhand! :)

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Varför skulle man ha 4 noslip hjul? Mattan har ju bara 2 rader med kuggluckor xD

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Varför skulle man ha 4 noslip hjul? Mattan har ju bara 2 rader med kuggluckor xD
Jag kan se ditt ansiktsuttryck framför mig: *facepalm*

Jao, det var faktiskt lite så jag tänkte också... Men nu har jag det bekräftat i alla fall^^
Tackar :p

Då är det bara en fråga kvar då, 8kugg eller 9kugg?

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag kan se ditt ansiktsuttryck framför mig: *facepalm*

Jao, det var faktiskt lite så jag tänkte också... Men nu har jag det bekräftat i alla fall^^
Tackar :p

Då är det bara en fråga kvar då, 8kugg eller 9kugg?
Beror ju lite på hur mycket plats du har för mattan längst fram i tunneln.
Rent generellt skulle jag säga: Köp 8 kugg så har du lite mer utrymme, när XLT:n designades fanns ju knappt högkammsmattor..
Men stick in huvudet och mät hur mycket utrymme du har att leka med.

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Beror ju lite på hur mycket plats du har för mattan längst fram i tunneln.
Rent generellt skulle jag säga: Köp 8 kugg så har du lite mer utrymme, när XLT:n designades fanns ju knappt högkammsmattor..
Men stick in huvudet och mät hur mycket utrymme du har att leka med.
De planer jag har just nu är att stoppa in en 38'a, och det _SKA_ få plats utan modifikationer. Det är vad jag har fått höra iaf.
I värsta fall skulle man ta bort dubbskyddet (tror jag han sa), så får det plats.

Men, vet du om det sitter 8 eller 9kugg original?

Google är en dålig kompis just nu, vägrar dela med sig av informationen... :(

A

AndyLee

De 2 som inte sitter vid fönstren kan du ju behålla om du köper nonslip med lika många kugg...

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
De 2 som inte sitter vid fönstren kan du ju behålla om du köper nonslip med lika många kugg...
Bara att hoppas det sitter 8kugg original då, annars får jag köra på 2 drivhjul. Verkar som att det ska gå utan problem med tanke på svaren :)

Tack för svar! :)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Om du ska ha en 38-matta på den, så bör du gå ner en kugg på drivhjulen för att den ska orka dra runt mattan.

Och 2 no-slip räcker, behövs absolut inget mer.

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Ganska säker på att det sitter 9-kuggars drivhjul orginal :)
Det låter bra! :)
Om du ska ha en 38-matta på den, så bör du gå ner en kugg på drivhjulen för att den ska orka dra runt mattan.

Och 2 no-slip räcker, behövs absolut inget mer.
Kommer att köpa 8kugg, och om xLas har rätt så kommer jag alltså att gå ner en kugg!

Tack för svar, nu kan tråden få självdö:)