håller på lite med Rushen behöver lite tips

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Hej jag hade tänkt göra skotern helt klar nu

Det jag har gjort är att jag har satt dit en 44 matta

Jag skulle vilja dreva ner den pga 44 mattan men jag vet ej vad jag ska ha
så lite hjälp med vad jag ska ha för kugg m,m

och så har jag gjort en egen styrhöjare
DSC00716.jpgDSC00721.jpg

En liten fastkörning
DSC00709.jpg

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Drevning är ju valfritt. Antar att dom där är väldigt högt drevade original.
Jag drevade ner min SWB assault 3 ner på lilla och 3 upp på stora, det vart kanoners!

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Jävligt snygga styrhöjjare :D

Vet inte vad du har för org drevning.
Men jag antar att du har 39 i botten och då borde 19-21 bli rätt lagom storlek på lilla drevet i min mening.

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Drevning är ju valfritt. Antar att dom där är väldigt högt drevade original.
Jag drevade ner min SWB assault 3 ner på lilla och 3 upp på stora, det vart kanoners!
Ok jag tänkte om nån kommit på ett bra koncept till rushen men det är värt att titta på 3-3 som du hade vad fick du för toppfart men assaulten då och vad har du för matta.. tackar för ditt svar

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Jävligt snygga styrhöjjare :D

Vet inte vad du har för org drevning.
Men jag antar att du har 39 i botten och då borde 19-21 bli rätt lagom storlek på lilla drevet i min mening.

Tackar Ja det vart helt ok för att vara en hempuls höjare... jag ska ta och titta vad jag har för derv minnet finns ju som vanligt inte hahaha

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Ok jag tänkte om nån kommit på ett bra koncept till rushen men det är värt att titta på 3-3 som du hade vad fick du för toppfart men assaulten då och vad har du för matta.. tackar för ditt svar
Vet inte hur fort den går, men högsta sparade hastighet är 129 km/h efter nerdrevningen.
44mm Back country har jag..[video=youtube;MSFWoc0piX8]http://www.youtube.com/watch?v=MSFWoc0piX8[/video]

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Vet inte hur fort den går, men högsta sparade hastighet är 129 km/h efter nerdrevningen.
44mm Back country har jag..[video=youtube;MSFWoc0piX8]http://www.youtube.com/watch?v=MSFWoc0piX8[/video]
Ja men där ser man att man inte behöver långa mattor räker med en liten matta längst bak hahaha din värkar ju gå riktigt bra med den drevningen... Jag vill i alla fall inte ha nån sjö maskin utan det ska vara en led/lek maskin.. jag ska ta och titta vad jag har för derv i nu orginal bara sen får man väll se vad det blir för mix... tackar för ditt intresse

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Ja men där ser man att man inte behöver långa mattor räker med en liten matta längst bak hahaha din värkar ju gå riktigt bra med den drevningen... Jag vill i alla fall inte ha nån sjö maskin utan det ska vara en led/lek maskin.. jag ska ta och titta vad jag har för derv i nu orginal bara sen får man väll se vad det blir för mix... tackar för ditt intresse
Vi har tydligen samma drevning original, dvs 23/39. Det är en aning högt om man ska vara i snön.

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Vi har tydligen samma drevning original, dvs 23/39. Det är en aning högt om man ska vara i snön.
Ja det märkte jag kom 50 mil på min första variatorrem och i lössnön kändes den som 550 typ jag har en camoplast SNO X 44matta nästan samma mönster som på din jag tycker dom värka funka fint i lite snö har inte hunnit prova i så mycket lössnö än men de jag har kört värkar det paddla på rätt bra för att vara en kortis (305)