Lägger nu upp en liten tråd om nyförvärvet, en Snopro 440-07 med en 03:as f7 motor.
Jag köpte den död, och gamla ägaren sa att det mest troligt var ECU-boxen som hade gått sönder efter en sänkning. Då skotern ändå ska bli ett litet sommarprojekt så var detta inget problem.
Det som är gjort hittills är att jag har konstaterat att den gamla ECU-boxen var död. Provade stoppa i den i en bekants f7:a och märkte att den inte fungerade. Fick låna hans box och efter 3:e draget så hostade faktiskt kissen igång. Den fick gå en stund på tomgång, jag stängde av den och provade en andra gång, 1:a draget.
Nöjd for jag hem och började lusleta boxar. Hittade en till rätt kurs och beställde. Fick hem den och skruvade i. Inte lika lättstartad den här gången, men efter en stund så gick den igång:[video=youtube;HNR62KgEk4Y]http://www.youtube.com/watch?v=HNR62KgEk4Y[/video] Stod och gick en stund och jag fick för mig att stänga av den. Pillade i dödmansgreppet och den dog. Märkte sedan att dödmansgreppet var urkopplat? Och sen dess har den inte gått igång.
Ska och få prova den nya ECU-boxen i den bekantas skoter. Nu när föret är borta så har jag inte direkt brådska med att få skotern att gå, men det är såklart prio 1.
Lite annat som ska göras är:
*Tvätta och gå igenom
*Blästra och lacka a-armar samt spindlar
*Ny huv (crosshuv)
*Powermadd handskydd
* Ca Pro mtx skidor
*Avgasbandage
*Renovera samtliga dämpare
*Ställa om boggien enligt Stins1´s Resrekommendationer
*Montera en varvräknare
*Högre justerbar styrhöjare
*Lätt portning
Säkert en massa annat om bara pengar finns.
Nyss hemkommen
Inne i garaget
Avgassystem utpockat, låtahögtburk inköpt
För att skona golvet
Så långt hann jag ikväll
Bu eller bä?
Är det någon som vet hur man släpper på dom bakre vändhjulen, vad ska man använda för verktyg?
Jag köpte den död, och gamla ägaren sa att det mest troligt var ECU-boxen som hade gått sönder efter en sänkning. Då skotern ändå ska bli ett litet sommarprojekt så var detta inget problem.
Det som är gjort hittills är att jag har konstaterat att den gamla ECU-boxen var död. Provade stoppa i den i en bekants f7:a och märkte att den inte fungerade. Fick låna hans box och efter 3:e draget så hostade faktiskt kissen igång. Den fick gå en stund på tomgång, jag stängde av den och provade en andra gång, 1:a draget.
Nöjd for jag hem och började lusleta boxar. Hittade en till rätt kurs och beställde. Fick hem den och skruvade i. Inte lika lättstartad den här gången, men efter en stund så gick den igång:[video=youtube;HNR62KgEk4Y]http://www.youtube.com/watch?v=HNR62KgEk4Y[/video] Stod och gick en stund och jag fick för mig att stänga av den. Pillade i dödmansgreppet och den dog. Märkte sedan att dödmansgreppet var urkopplat? Och sen dess har den inte gått igång.
Ska och få prova den nya ECU-boxen i den bekantas skoter. Nu när föret är borta så har jag inte direkt brådska med att få skotern att gå, men det är såklart prio 1.
Lite annat som ska göras är:
*Tvätta och gå igenom
*Blästra och lacka a-armar samt spindlar
*Ny huv (crosshuv)
*Powermadd handskydd
* Ca Pro mtx skidor
*Avgasbandage
*Renovera samtliga dämpare
*Ställa om boggien enligt Stins1´s Resrekommendationer
*Montera en varvräknare
*Högre justerbar styrhöjare
*Lätt portning
Säkert en massa annat om bara pengar finns.
Nyss hemkommen
Inne i garaget
Avgassystem utpockat, låtahögtburk inköpt
För att skona golvet
Så långt hann jag ikväll
Bu eller bä?
Är det någon som vet hur man släpper på dom bakre vändhjulen, vad ska man använda för verktyg?
Last edited: