xc700 sommar projekt!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Kollade lite närmare på skotern och det visade dig att kylaren var hel!
Det var oljebaljan som läkte olja och det rann ner till kylaren och ut där.
Det där varför det såg ut som att det var kylaren som läkte, vart glad när jag såg att det inte var kylaren det var fel på :)

Idag har jag tvättat rent skotern med avfettning och högtryckstvätt, det var riktigt bra får jag säga!
Såg flera ställen som inte var hel svart längre utan den riktiga färgen kom helt plöstligt fram!

Så nu står skotern på tork och väntar på att bli monterad igen.
Men det får den allt vänta med nån dag då jag inte kommer att ha tid med det!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Imorgon är jag ledig och har tänkt skruva ihop skotern igen!
Så kommer att uppdatera lite grann imorgon om hur allting har gått och så.
Sen så blir det lugnt ett tag framöver här eftersom jag inte kommer att kunna beställa några saker just nu med tanke på min ekonomi! :)
Men som sagt det är ju ett sommar projekt så jag har ju hela sommaren på mig :)

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Man brukar säga "jag har hela sommaren på mig, ingen stress" och likt förbenat så står man och tokskruvar medan snön faller haha :)

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Nån som vet vart jag kan köpa ett 19 eller 20 kuggs drev? eller nån som har ett liggandes som sammlar damm och kan tänkas sig skänka? =D

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Vilken bredd behöver du på drevet? Sitter på ett 19s polarisdrev till 11skivors kedja iaf

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Antal skivor i bredd som kedjan är uppbyggd av.
Förmodligen en 13skivors hyvo kedja på din.

//Ozzy

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Räkna skivorna på kedjan om du har den lös nu? Annars får du väl försöka hitta på nån sprängskiss eller nåt, brukar stå 11w, 13w eller 15w.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tack så mycket :)
Nästa månad blir det att beställa drevet och boostbottle! Nån som vet en bra hemsida man kan beställa boostbottle på? =)

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Tycker inte att boostbottle gjorde särskilt mkt på farsans SKS 700 -99.
Jag kör utan BB på min med 1366G nålar, SLP Powerpack, bestyckat ner, tyngre vikter och fjäder med högre inslagsvarv och har ett gassvar som reser håret i nacken, dessutom så tar den bara 2,2L/mil blandad körning ;) Dock bör man inte köra om det är -15 eller kallar.

Nåja, om du vill köra med BB så behöver du bara beställa en från den länken BrpLynx länkade eftersom den där sortens BB går mellan båda förgasarna, tyvärr så håller inte snopro insugsgummit om man kör med BB då det bryter i gummit så det är orginal som gäller.

Last edited: