Med tanke på att jag mest kör led tror jag inte att en 44 kommer passa mig. Eller är det en myt att 44mm mattorna går dåligt på led?
Har endast små testat skotrar med 44 mm mattor så svårt att bilda mig en uppfattning.
Annars ser ju Ripsaw Lite 44:an trevlig ut. Den har ju även ripsawmöstret så den borde inte bli så sladdig på led. Frågan är bara hur toppfarten påverkas och om maskinen kommer vibrera i högre hastigheter?
Jag körde förra säsongen med 38 mm ripsaw och som redan sagts den är bra på led men inte nåt vidare i lössnö.
Denna säsong monterades dock den 44 mm som jag länkade till och jag måste helt ärligt säga att jag aldrig upplevt att jag skulle
ha lidit av det på något sätt på leden, jag har hängt på mina kompisar utan problem och
aldrig upplevt några mera vibrationer eller halkande med 44:an än med 38 ripsaw.
Jag har kört både på mjuk och riktigt hård led (prepad med pistmaskin) och det halkade inte det minsta om du inte ville ha sladd förstås.
I mina ögon är den mattan jag länkade till det ultimata om man vill trivas både på led och ändå ta sig fram hyfsat i lössnö.