Ripsaw 32 vs 38

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Ripsaw är helt klart inte nån lössnö matta men så tvärkass är den inte som många vill påstå dessutom så kastar folk dom efter en! Skall du dock köpa en 44 köp en ny, börjar de saknas sidokammar så är det hopplöst i snön så fort du skråar.

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Vi får se om man kommer över någon bra matta till bra pris här i sommar. Har någon här på forumet något till salu så skicka ett PM

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Smartast vore ju om du köpte en camoplast eller liknande. Även om du bara ska köra led så är Ripsaw som att jämföra att äta soppa med gaffel... Om du fattar vad jag menar ;)

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
om man kollar på bilderna så ser du att ripsaw lite har lite mindre "ripsawmönster". jag skulle ta ripsaw LITE!
kipper30. säga att han ska köpa en camoplast matta är lite fel. tillverkaren heter camoplast, det är inte en modell på mattan eller liknande

LynxRe_Palmen

Välkänd medlem
11 okt 2009
158
0
6
Hassela
Ripsaw lite 44mm är en grym matta! Bra fäste på alla underlag och mycket hållbar. Backcountry mattan är en skit massa enligt mig den håller inte för nånting kammarna bara sprutar åt alla håll fast den har mycket bra fäste i lössnön men håller som sagt var inte..

alexxo

Aktiv medlem
21 nov 2010
50
0
1
Tjenare har en fråga om ripsaw 44 Lite mattan. har en mxz 600-99 som jag ska ha en 44 matta på men blir osäker på det här med internaldrift/4hjul? på min mxz sitter det 2 stora hjul i mitten av mattan med kuggar åt båda hållen. sen 2 mindre längst ut som bara kuggarna pekar inåt på. skulle denna matta inte funka på min skoter? måste jag fixa andra drivhjul?

Last edited:

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ripsaw lite 44mm är en grym matta! Bra fäste på alla underlag och mycket hållbar. Backcountry mattan är en skit massa enligt mig den håller inte för nånting kammarna bara sprutar åt alla håll fast den har mycket bra fäste i lössnön men håller som sagt var inte..
Där ser man vad åsikterna skiljer-jag har kört med Back Country på Nytron i ~120 mil nu utan att en enda kam har lossnat.
Däremot är det inte en 44 längre, snarare en ~39-40mm:s matta...
Jag skulle behövt lite högre kammar egentligen, har lite för dåligt fäste i förhållande till effekten, men det får gå...

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Måste bara inflika med att det faktist är bra stor skillnad i grepp på en 32:a och en 38:a på löst före.
Skulle dock ha gått på en 44:a på en gång, men det beror ju lite på vad man ska andvända den till också :)