Prisskillnad från vår till höst?

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Har nu efter mycket funderande bestämt mig för vad jag ska köpa och undrar nu om hur prisläget som är idag kommer att se ut till hösten på "beggade" maskiner.

Maskinerna blir ju egentligen nästan ett år äldre till hösten jämfört med nu men samtidigt blir det ju dags för en ny säsong med lite större intresse.

Är det någon som har lite erfarenhet/koll av/på detta?

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Räkna med en fin prutmån nu. Tror priset stiger med en 5-10 tusen i höst som vanligt. Köp nån vettig nu säger jag.

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Räkna med en fin prutmån nu. Tror priset stiger med en 5-10 tusen i höst som vanligt. Köp nån vettig nu säger jag.
Tyvärr är grejen den att jag hade tänkt att använda skatteåterbäringen till en del av handpenningen och det blir ju till midsommar först.
Hur är det att handla sommartid då?
Är det just några maskiner till salu under sommaren?

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Finns många maskiner runt om i landet, men alla ramlar inte ut på blocket sommartid.. Du får väl höra efter med och lägga ett bud till nån som har en Ski-Doo 800 twin..

:eyebrows::eyebrows::eyebrows:

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Finns många maskiner runt om i landet, men alla ramlar inte ut på blocket sommartid.. Du får väl höra efter med och lägga ett bud till nån som har en Ski-Doo 800 twin..

:eyebrows::eyebrows::eyebrows:
Hehe... har nog fastnat för en renegade 800 -08

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tycker prisbilden ungefär är likadan men det är som sagt prutmånen som är betydligt större nu fram till i höst