Back på ski doo rs 600

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Måste bara fråga, varför köper man en ski-doo rs om man vill ha back på skotern?

Annars är det väl bara att byta tändning =)

antson49

Välkänd medlem
30 okt 2009
112
0
6
sandviken
Jo, därför att rs:en har bättre matta och 20 hk mer än xp... Man vill väll ha back för att det är smidigare än utan, men fortfarande inget måste..

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Back på ski-doo RS? ha-ha..
Köp en vanlig XP som inte är i crossutförande om du vill ha det.

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
säger som föregående talaren men har även mer att säga.
Du måste byta, sekundär,elsystem, ev dreven vet inte hur slirdrevet funkar med back ?

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vad lider ni av? ge mej en anledning till varför man inte vill ha back innan ni skrattar åt någon? en sak som blir bättre utan?

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Vad lider ni av? ge mej en anledning till varför man inte vill ha back innan ni skrattar åt någon? en sak som blir bättre utan?
Precis! hade jag på nått enkelt sätt kunnat fixa back på min crossmaskin som tydligen är förbjudet att tänka på att ha back på så hade jag inte tvekat. Jäklarns vad jag saknar back när skotern ska av släpet m.m :)

Last edited:

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
JAmenar, man köper inte en RS för att man vill ha back, då kan man lika gärna köpa en vanlig xp med back så mycket enklare..

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
du tror alltså men ska backa runt byn eller? han vill väll ha en skoter som går värre en en vanlig 600ra men har back. och om det var så många som tyckte de var så sjukt så är ni ja bara konstiga, klart som fan man vill ha back oavsätt vilken maskin man har.

henke_n92

Välkänd medlem
24 mar 2009
168
1
18
Skellefteå / Boden
Slirdrevet ska det inte vara några problem med, det problematiska är att få till tändningen, vet ej om man måste byta ut hela databoxen och kabelstammen eller om man kan programera om den hos någon mkt kunnig ÅF och på något sätt dra egna kablar till den andra triggerspolen du behöver.

Om det skulle gå så borde man teoretiskt sett bara behöva byta helix i sekundären och svänghjul. Sedan är som sagt problemet med det mera fin elektriska.

Skulle ju vara kanon med back på en rs, dom är ju som bättre än en vanlig xp på alla punkter annars.
OCH NEJ, alla som köper rs kör inte för allt vad maskinen är värd, utan går att köra vanligt med en "tävlingsmaskin".

antson49

Välkänd medlem
30 okt 2009
112
0
6
sandviken
du tror alltså men ska backa runt byn eller? han vill väll ha en skoter som går värre en en vanlig 600ra men har back. och om det var så många som tyckte de var så sjukt så är ni ja bara konstiga, klart som fan man vill ha back oavsätt vilken maskin man har.
Tack! DU förstår precis vad jag menar... Back är en "bekvämlighet" som är smidig att ha på en skoter, då om väger så mycket.. Därför tänkte jag om man kan fixa back på en 600 rs så har man den "ultimata" skotern...

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Tycker inte heller de är nå konstigt med att vilja ha back, även en RS är tung å släpa av vagnen eller ut ur garaget... Är nog många som skulle haft back på sina RS mm. om de fanns en enkelt å billigt sätt å få till de tror jag.

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
En kompis till mej kör 600rs men han saknar värkligen backen när han ska av sitt pickupp flak och in å ut ur garaget. förstår inte vad som är mesigt med back på en race maksin.
Tror tillockmed cross åkarna själva skulle tycka det är skönt att kunna backa in i depån eller av släp vagnen.
Tror det är något gammalt som sitter kvar sedan det var växellåda till backen. då kan jag förstå dom inte ville ha kvar det på cross banan.