Hejsan!
Tänkte att jag kan dela med mig av mitt lilla amatörbygge här också, finns på fiddy.se också.
Hojen är en orion 200cc med 14/16" hjul så den är relativt stor och har rätt bra vrid.
Mattan och drivhjulen kommer från en gammal kass dubbelbandare.
Inte mycket mera attt säga såhär, bara följa och se glad ut, Lets GO!
Början
Bytte som sagt åt mig denna hoj. Fästena till drevet i navet har slitits loss men vad gör det mig?
har hunnit med att klippa upp och kapat lite plåt som ska vara själva chassit till boggyn.
skulle ta av drivhjulen från axeln idag och självklart pajade dom ju så jag ska svarva till nya nav imorgon, En bra nog lista med svarvningsarbete...
Kommer upp mera bilder imorgon!
Update 1
Började med de nya naven idag då men hann inte göra så mycket då jag endast fick vara där på en lektion.
Har fixat 4 talrikar och borrat hål i dom så de stämmer i drivhjulet.
Som nu ser så ska dom svarvas ner en hel del i diameter.
Får se om jag kanske får nåt gjort imorgon också. Hoppas på det, börjar komma snö ju!
Update 2
Naven börjar nu bli klara, Ska försöka fixa dom och axlar klart den här veckan.
Svarvade ett gäng lagerhylsor också.
Hoppas på att få ihop boggin annan lovet ( nästa vecka, den 1a )
Håller på drar ihop material till svingen också så det kommer det nog också lite bilder på snart.
Update 3
Som jag sa så köpte jag ju material här om dagen till svingen.
tyckte 30x50 profiler passade fint så de fick bli såna.
gjorde ett kompprov med, mest för att de blir roligt att se ökningen efter kommande planing. högsta resultatet blev ca 8,3kg.
sen bjuder jag på lite motorbilder:
En planing på 0,7mm är vad jag har funderat på, inte många som trimmat dessa motorer tror jag.
Ingen som kan kolla en sväng på planetminis åt mig, om ni hittar något.
Ducar / loncin 200cc.
Update 4
Paket från DBR idag
Blev en molkfögge, lika som jag har på fiddyn, lite svår att ställa in men den går ju bra och inte speciellt dyr heller.
Molk TZ 28mm 349kr.
Tänkte att jag kan dela med mig av mitt lilla amatörbygge här också, finns på fiddy.se också.
Hojen är en orion 200cc med 14/16" hjul så den är relativt stor och har rätt bra vrid.
Mattan och drivhjulen kommer från en gammal kass dubbelbandare.
Inte mycket mera attt säga såhär, bara följa och se glad ut, Lets GO!
Början
Bytte som sagt åt mig denna hoj. Fästena till drevet i navet har slitits loss men vad gör det mig?
har hunnit med att klippa upp och kapat lite plåt som ska vara själva chassit till boggyn.
skulle ta av drivhjulen från axeln idag och självklart pajade dom ju så jag ska svarva till nya nav imorgon, En bra nog lista med svarvningsarbete...
Kommer upp mera bilder imorgon!
Update 1
Började med de nya naven idag då men hann inte göra så mycket då jag endast fick vara där på en lektion.
Har fixat 4 talrikar och borrat hål i dom så de stämmer i drivhjulet.
Som nu ser så ska dom svarvas ner en hel del i diameter.
Får se om jag kanske får nåt gjort imorgon också. Hoppas på det, börjar komma snö ju!
Update 2
Naven börjar nu bli klara, Ska försöka fixa dom och axlar klart den här veckan.
Svarvade ett gäng lagerhylsor också.
Hoppas på att få ihop boggin annan lovet ( nästa vecka, den 1a )
Håller på drar ihop material till svingen också så det kommer det nog också lite bilder på snart.
Update 3
Som jag sa så köpte jag ju material här om dagen till svingen.
tyckte 30x50 profiler passade fint så de fick bli såna.
gjorde ett kompprov med, mest för att de blir roligt att se ökningen efter kommande planing. högsta resultatet blev ca 8,3kg.
sen bjuder jag på lite motorbilder:
En planing på 0,7mm är vad jag har funderat på, inte många som trimmat dessa motorer tror jag.
Ingen som kan kolla en sväng på planetminis åt mig, om ni hittar något.
Ducar / loncin 200cc.
Update 4
Paket från DBR idag
Blev en molkfögge, lika som jag har på fiddyn, lite svår att ställa in men den går ju bra och inte speciellt dyr heller.
Molk TZ 28mm 349kr.
Last edited: