Prenumerationsfrågor

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Vilken epostadress är gällande för prenumerationsfrågor rörande Snowmobile?

"pren@snowmobile.se" som står på hemsidan funkar inte! Tycker sådan borde funka och vara aktuellt även om det här har skett ett ägarbyte...

EDIT: korrekt adress verkar vara "snowmobile@pressdata.se"
 
Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det fanns svar på den frågan i tråden "Senaste tidningen!" men det tråden är ju borttagen nu. Men det var tydligen någon annan adress man skulle använda än den som fanns på hemsida.

Edit:
Jag antar att du testat även den andra som uppges?
snowmobile@pressdata.se eller pren@snowmobile.se
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
De har nog inte hunnit ändra allt på hemsidan. Står ju i presentationen av den nya chefredaktören att det inte kommer att komma ut något sommarnummer.
Saxat från SM startsida:
"Hur kommer detta att påverka dig som prenumerant?
Vi kommer inte att ge ut något sommarnummer utan flyttar fram er prenumeration ett nummer vilket gör att ni naturligtvis får så många utgåvor som ni betalat för. Vi kommer också fortsättningsvis ge ut 6 nummer per vinter. 3 före jul och 3 efter jul."
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Jag har fått de svar jag behövde. Såg jag även att hemsidan var uppdaterad och jag antar att "pren@snowmobile.se" nu är fixad.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Förut gick alla frågor till pressdata sen vidarebefordrades alla frågor om webb pren till mig och jimmy ingen aning hur det kommer att funka nu
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Det var jag som skrev om vilken mailadress som skulle användas i tråden som togs bort eftersom jag inte fick någon tidning(nr3 2011).
Jag fick svar att de skulle skicka en ny tidning till mig efter att jag mailade den senare adressen på pressdata. detta är väl 2 veckor sedan nu och jag saknar fortfarande min tidning.
Har skickat nytt mail för någon dag sedan utan att få svar.

Ser nu att de verkar ha bytt mail igen vid prenumerationsärenden till pren@otlas.se enligt startsidan.
Är måttligt förvirrad och småsur nu, ska det vara så svårt att få sin tidning.
Får prova den nya mailadressen imorgon när kommer hem(mailen spärrad på jobbet).
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Det var jag som skrev om vilken mailadress som skulle användas i tråden som togs bort eftersom jag inte fick någon tidning(nr3 2011).
Jag fick svar att de skulle skicka en ny tidning till mig efter att jag mailade den senare adressen på pressdata. detta är väl 2 veckor sedan nu och jag saknar fortfarande min tidning.
Har skickat nytt mail för någon dag sedan utan att få svar.

Ser nu att de verkar ha bytt mail igen vid prenumerationsärenden till pren@otlas.se enligt startsidan.
Är måttligt förvirrad och småsur nu, ska det vara så svårt att få sin tidning.
Får prova den nya mailadressen imorgon när kommer hem(mailen spärrad på jobbet).
Fick svar från pressdata igen och de skulle skicka ut tidningen för tredje gången.
De frågade om min adress var korrekt vilket den är, har trippelkollat samt att jag fick första tidningen?
Verkar lite väl otroligt att brevbäraren skulle stjäla 2 st tidningar i rad.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Verkar väldigt förvirrat vilken adress som gäller. Står både pren@otlas.se och pren@snowmobile.se.
Och du "enpatte" fick svar från pressdata?

Skulle varit bra om någon ansvarig skulle kunna svara på vilken adress som verkligen gäller, så slipper vi sitta här och gissa.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Eftersom det nu är Otlas som äger tidningen skulle jag gissa att att otlasadressen fungerar oavsett vilken annan som anges.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Tyvärr är det gissa man får göra, men otlas adressen funkar iallafall, fick svar där ang frågor jag hade på snowrider prenumerationen.
Det är ju en fördel med hopslagningen av tidningarna, smidigt med en adress för två tidningar, det spar ju datatrafik :)
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det är ingen ihopslagning av tidningarna, utan det är gemensam ägare.

En parallell är tex att Aftonbladet och Svenska Dagbladet också har samma ägare. Skillnaden kunde väl inte vara större, eller hur?

Dock kan man ju samordna tex tryck och liknande teknikaliteter, men varje tidning måste stå för sig själv och läsarna överger ju snabbt en tidning vars redaktion och innehåll inte motsvarar kraven. Det kommer att vara stor skillnad mellan tidningarna även framledes.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Finns väll fler exempel på detta som tex, "Östersundsposten (ÖP)" och Länstidningen Östersund (LT) har samma ägare, men "olika" tidningar. Jag tycker man har lyckets skilja tidningarna åt rätt bra :)
Men jag hoppas att det lyckas bättre med ihopslagningen av SM och SR.

Men nu är det OT så åter till ämnet.
 

Admin1

Snowmobile forumadmin
Administrator
Team Snowmobile
20 maj 2011
13
0
0
Under rubriken "Kontakta" på startsidan finns mejladresser och telefonnummer för prenumerationsfrågor. RING: 0250-22885 ELLER MAILA PRENUMERATIONSAVDELNINGEN på pren@otlas.se
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Under rubriken "Kontakta" på startsidan finns mejladresser och telefonnummer för prenumerationsfrågor. RING: 0250-22885 ELLER MAILA PRENUMERATIONSAVDELNINGEN på pren@otlas.se
Ringde numret , en mycket trevlig tjej berättade att de inte har några av de äldre utgåvorna så jag får vända mig till pressdata för nr3 2011 och där verkar man inte få någon hjälp direkt.
Har väldigt svårt att tro att 3st tidningar inte skulle komma fram när man får all annan post i lådan.
Får väl testa en felanmälan av något slag hos posten, man tycker att de borde kunna bringa lite klarhet i detta.

Edit: enligt postens hemsida är det den som skickar som ska reklamera, men pressdata svarar med citat: "När det går via post så är det kunden själv som måste göra en direkt reklamation till posten, då vi ej har det sammarbetet med dom."

Meddelade detta i ett nytt mail till pressdata där jag också ifrågasätter om de verkligen skickar ut någon tidning.
 
Last edited:

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Pressdata svarar ej längre på mail och jag orkar helt enkelt inte bry mig längre.
Hade tänkt ge upp detta och pm:ade en moderator på forumet om jag iaf fanns kvar i systemet.
Han erbjöd sig snällt nog att förlänga min prenumeration med ett nummer ist.
Detta är något som jag aldrig skulle kräva av de nya ägarna eftersom det inte är deras ansvar, men vill de hjälpa mig på detta vis är jag oerhört tacksam.