Polaris Rush Carbon Orange Edition

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
detta låter intresant, går de att förbättra en redan makalös skoter? och ja vintern är inte långt borta nu :D
 

Lazerblue

Välkänd medlem
18 jan 2010
264
0
16
Stockholm
www.polaris-rush.com
Nu är det högtryck ute och med Projekt Polaris Rush Carbon Extreme

Här kommer två bilder som visar när Pedro på LH BIL & Båt (som tillverkat inredningen i min Lazerblue bil) jobbar med den nya dynan som får kolfiberläder och orange läder som ska broderas!

Mer kommer snart, hemsidan kommer Olivia Axelsson att börja bygga i augusti och den kommer att bli mycket levande

Ha de fint Hasse Larsson
 

Attachments

Lazerblue

Välkänd medlem
18 jan 2010
264
0
16
Stockholm
www.polaris-rush.com
Här kommer några fler färska bilder.

Christian Pettersson fick i söndags de första delarna från skotern som ska bli kolfiber, många delar blir det och mycket hög kvalité!

Min Rush är nu helt nerskruvad och den kommer att genomgå en total förvandling

Alla Partners och allt arbete kommar att presenteras på; www.polaris-rush.com

"Pimp My Snowmobile"
 

Attachments

Lazerblue

Välkänd medlem
18 jan 2010
264
0
16
Stockholm
www.polaris-rush.com
Christian jobbar med en ny typ av kolfiberdrapering av mkt hög kvalité som sedan klarlackas och mellanslipas ett antal gånger för ett fint djup

Jag och Jens kommer att jobba en hel del med skotern nästa vecka, inte mkt kvar av skotern nu, allt ligger i olika lådor...........

Rickard Klarby känd med showbilar kommer att lägga en Orange showlack med mkt Pearl från Lamborghini
 

Lazerblue

Välkänd medlem
18 jan 2010
264
0
16
Stockholm
www.polaris-rush.com
Tack för din fråga ozzy

Jag är den som gör mest i detta projekt med att förfina och förbättra en Polaris RUSH.

Det är också väldigt kul att jobba tillsammans med mkt duktiga partners/medarbetare.
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Hej alla skotervänner,

Har fått i uppdrag av Hasse att kompletera denna tråd med bilder eftersom det händer nått roligt!

Hoppas ni kommer att bli nöjda och håller koll på vad som kommer att ske med detta bygge.



Rush kylarskydd art nr 2878119 från Polaris Mora. Mitt kylarskydd är förfinad med kolfiber och 3-4 lager med klarlack som ger ett härligt djup, när solen lyser på skotern….

Kommer mer imorgon! / Mats
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Vilken typ av kolfiber använder ni?
Skulle vara trevligt med lite byggbilder också, eftersom jag pysslar med lite kolfiber på "hobbynivå" så är man ju intresserad av att se hur proffsen jobbar :)...lära sig lite "tricks" kanske
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Lite mer prylar till projektet!



Xenon kit, 8000 kelvin, 35w, H13, ISO 9001 från HOVA.COM Fler bilder kommer när vi monterar på skotern och tänder upp. På fotot kan vi se den nya kolfiberlisten mellan lyset och vindrutan.

lite avis, eller??

Det kommer mera!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Sen var det nån som tipsade mig då jag kollade att man skulle köra med 55W, för med 35W så blir det inte så varmt att snö/is smälter som lagt sig på strålkastarglaset