Polaris Rush Carbon Orange Edition

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.107
931
113
Stora Blåsjön
Sen var det nån som tipsade mig då jag kollade att man skulle köra med 55W, för med 35W så blir det inte så varmt att snö/is smälter som lagt sig på strålkastarglaset
köper man 8000k så bryr man sig nog inte hur det lyser...
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Skoterns dag i Mora

Ni missar väl inte att komma in och träffa Hasse hos Polaris Mora i helgen.
Ta chansen och se en del detaljer från bygget och hör vad som är på gång!

Välkomna!

Ett litet smakprov hur montern ser ut fredag kväll!



 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Dags för en liten visning av hur jag kommer att se ut på Rushen i vinter.

Ekiperad med passande kläder, hjälm och nya glasögon.


Min nya favoritjacka!


Hjälm från Polaris Mora med min nya favoritfärg Orange, inkl utandningsskydd.
Kommer att passa perfekt till min Orange skoter och nya Polarisjackan som också är Orange.



Nya glasögon med polarisation från 509
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Xtreme Rush 800 Pro R
Projektet som skapar en ny trend: "Pimp My Snowmobile"
Från hemsidan, inte för att vara bitter eller så men är varken första eller sista skotern som "pimpas".. :blink1:
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Byggbilder

Här kommer lite nya byggbilder som efterfrågades!


Här sitter Jonas i Trosa med en kniv i handen och skär i ena sidoplasten, kan det var bra det?? Hoppas det inte kommer synas sen.


Hålet är ju skitstort!!!! Jaha, bara och köpa en ny!!!


Vad hittade han det där? Hoppas att det inte är mitt högtalargaller han skurit till för att dölja sitt misstag!


Vilken tur, Holz Racing USA hade ju bistått med nya luftintag till båda sidorna, blev lite rädd där ett tag!
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Allt ligger ju i betraktarens ögon men jag kallar inte detta projekt för att det "pimpas". Det ligger bra mycket mer planering och jobb bakom detta. Vänta till ni får hela bilden klar för er.
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Här kommer det några bilder på kolfibern. Ska se om jag kan få Hasse att plocka fram en beskrivning på hur det går till framöver. Efter vad jag förstått så är det mycket jobb nerlagt på varje enskild del innan den ser ut som ni ser på dessa bilder. Ni får dregla över lite färdiga delar så länge...


Man längtar till det blir ihopskruvat igen.


Det behöver ses i RL.


Slutligen en bild ute i solskenet!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Enligt ett inlägg i början av denna tråd så är det kolfiberdrapering = man spara ingen vikt utan får ju bara kolfiberutseendet..eftersom originaldelar ligger kvar under. Skall man gjuta nya delar i kolfiber för att spara vikt så kostar det nog massor då det skall tas fram gjutformar till varje del :)
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Dags för ett nytt behändigt tillbehör som kommer att bli skönt att ha när man ska ut o pumpa lite puder!

Denna justerbara styrhöjare sitter original på Rush 800 Pro R LE
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
jag tycker folk har varit lite väl måttliga med hyllningarna för detta projekt, speciellt med tanke på att varenda snorunge som sprutlackar sin gamla REV med sprayburk från OK och slänger på en slutburk får hur mycket cred som helst. Jag måste då säga att ni gör ett jättefint bygge och jag ser med spänning fram emot slutresultatet!!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Detta kommer säkert bli kanonfin skoter....en riktigt "utställningsskoter"...finnishen är ju grym på det som visats hittills....