Arctic cat cougar -1989 ''CougarN''

Status
Stängd för vidare inlägg.

prankster_76

Välkänd medlem
27 mar 2010
444
0
16
Luleå
Kör på hederliga unis eller snoka rätt på en luftburk på nån skrot eller ebay. (gärna från någon skoter som har de gasarna standard). Ett tredje alternativet kan ju vara att plasta en själv.

E

eMe181

Tack Prankster. Blir nog mest troligt en beställning av dom, bara jag mäter hur stora förgasarna är! ;)

E

eMe181

Tyvärr inte, vet inte vilket dödmansgrepp man ska beställa... Samt om det går att koppla den direkt till ''tjuvkopplingen''. Men F.Ö rullar det på bra ;)

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Tyvärr inte, vet inte vilket dödmansgrepp man ska beställa... Samt om det går att koppla den direkt till ''tjuvkopplingen''. Men F.Ö rullar det på bra ;)
Jag har kopplingsscheman till de där motorerna. Motorn var från en annan maskin va? Säg bara till från vilken, så kan jag kika.

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
När du skall stänga av motorn, så skall du jorda den svarta kabeln på CDI-boxen som du ser på kopplingsschemat. När du skall köra så skall du inte jorda den kabeln. Klipp inte av kabeln, utan skarva dig bara in på den.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
På de äldre AC så är det tvärt om. Man ska jorda den ensamma svarta kabeln för att den ska gå.

Är inte säker när de bytte, nån gång på mitten av 90 talet kanse?

E

eMe181

Vad menar ni med Jorda hit och dit?

Hur ska jag koppla in en nödlina? behöver bara det, behöver inget tändningslås....

E

eMe181

Okej men är jorden kabeln som går från en skruv i chassiet till voltregulatorn?

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
På de äldre AC så är det tvärt om. Man ska jorda den ensamma svarta kabeln för att den ska gå.

Är inte säker när de bytte, nån gång på mitten av 90 talet kanse?
På det kopplingsschemat som jag har tagit infon ifrån så skall kretsen slutas för att döda motorn.
Det är från en Spirit 500.

E

eMe181

DSCN0542.jpgDSCN0540.jpgDSCN0541.jpgDSCN0543.jpg

Fick igår på träslöjden göra vad jag ville, så jag tog och gjorde mig en avgasupphängning. Tror ni att det är för svagt? eller håller det?

Vart väl hyffsat nöjd, första gången jag gjorde något i metall :p Alltid en början ;)

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
På det kopplingsschemat som jag har tagit infon ifrån så skall kretsen slutas för att döda motorn.
Det är från en Spirit 500.

Så var det på spirit motorerna, men inte Suzuki runt -90.

Vad är det för årsmodell på motorn och vad kommer den i från ?

E

eMe181

lösning.jpgHar som sagt gjort en upphängning till främre delen av avgasröret. Har klurat lite på hur jag ska lösa bakre upphängningen.

Tror ni att det går dra en bult genom buken, som man sedan svetsar fast en liknande hållare som jag lagt in bild på tidigare? Och sedan så drar man bara en fjäder rakt över det? tror ni buken kommer hålla eller spricker den?
Lägger in en bild som jag gjorde lite snabbt på paint för att visa hur jag tänker.

E

eMe181

Tjena
blir att man drar upp och kopplar in en Jula nödstopp på Lördag... går det inte bara jorda chassiet? borde ju bli lättast av allt...

E

eMe181

OKEJ, behöver HJÄLP!

Vintern står runt hörnet och luras, och jag har inte ens kopplat in en nödstopp.. ( Nödlina ). Har inte alls någon kunskap om EL... Men vissa säger att man kan koppla på tändspolen eller chassiet...

Beskriv gärna, är helt värdelös på EL.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Den ska inte kopplas på tändspolen.

Har du en ensam kabel till CDI bxen( en rund kontakt)?
I såna fall ska den kopplas in mellan chassi och den ensamma kontakten.

Eftersom det verkar lite oklart om den sak vara sluten eller öppen, jag gissar på att den ska vara sluten mot jord för attden ska gå.

testa vilket som gäller genom att:

Ta en kabel och pressa på en rund kabelsko i ena ändan.
Koppla den till den ensamma på cdi:n sen testar du om det kommer gnista när den är jordad eller inte (kopplad till chassi)

E

eMe181

Hmm, vad menar du med ensamma? har en lös gammal CDI box i bilen. Ska jag ta bild på den så får ni se, så kanske ni ser vart jag ska koppla? är helt värdelös på sån här skit...

Status
Stängd för vidare inlägg.