Arctic cat cougar -1989 ''CougarN''

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

eMe181

Så, då var man och köpte sig avgasfjädrar samt fick en upphängning byggd som orginal. Köpte även 2L olja och 50L bensin.. Så då blir det åka och montera det på lördag, blir sedan en runda på åkern med skotern för att se ifall den gå¨r :p

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Ta en bild på DVI boxen så kan vi hjälpa dig hur du ska koppla.

Fritt ur minnet så har jag för mig att det är tre kontakter en med ett, en med tv och en med tre stift på CDI:n.

Hoppas att den går som den ska, inte så länge till vintern kommer.

Lycka till.

jippea12

Medlem
11 okt 2011
26
0
1
järbo
kolla hur långt kolvarna på har gått på den ?. mina smällde i fjol så kolla när han byte dom senast =), skaffa ett sportluft filter på biltema 150 kr för 2 stycken sen tjepade skarven köp ett par nya spännings fjädrar eller svetsa för sådär kan du inte åka . . och kolla variatorn om den är ren och det . hur mycket tänkte du köpa den för ?

E

eMe181

Har redan köpt ett par spänningsfjädrar. Kolvarna är som nya :)

variatorn var inne på ''koll'' förra vintern och då var allt prima vera...

Köpte den inte, utan bytte mot en skoter som jag hade köpt för 2500 :)

E

eMe181

Ska upp på lördag och pillra, måste göra mig redo nu! Ska komma snö då, så att man kan dra en testsväng..

Dock har jag 1 problem kvar!

Om jag ska koppla nödlinan på nödstoppen, ska jag då koppla bägge kablar på CC och sedan vid varje ''skruvhål'' på tändspolen? med kabelskor? vill ha det så simpelt som möjligt mvh

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Ska upp på lördag och pillra, måste göra mig redo nu! Ska komma snö då, så att man kan dra en testsväng..

Dock har jag 1 problem kvar!

Om jag ska koppla nödlinan på nödstoppen, ska jag då koppla bägge kablar på CC och sedan vid varje ''skruvhål'' på tändspolen? med kabelskor? vill ha det så simpelt som möjligt mvh
Jag tycker att du skall visa en kompis med elkunskaper kopplingsschemat som du har fått skickat till dig, samt beskrivningarna som du har fått.
Eftersom att du har dålig koll på el, så gör det enkelt för dig och fråga någon som har lite hum om det hela.
Finns alltid någon bekant som har läst lite ellära.

E

eMe181

Nog fan var det troligt, köpte för långa fjädrar trots att dom sa att dom passade. 120:- kastat i elden, och inte fick man lämna tbx dom heller.

Men beställde iaf 4 stycken idag.. Hoppas dom kommer snart :)))

Btw, gjorde mig en upphängning i trä som jag lindat in i någon tjockare variant av folie. Kommer det hålla tror ni, eller smälter den? :)

Mvh

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Om upphängingen är till avgasröret så skall du inte använda trä... folien du lindat runt leder bara värmen bättre så det kommer att bränna träet...nu vet jag inte om tempen räcker till för att det skall börja brinna....men jag skulle dock inte använda trä....

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
smälta trä är väll svårt;) men nån upphängning i trä är väl somsagt inte nå vidare...

Ta o måtta upp en riktig mall i papp först, sen ritar du över det på en bit aluminium/stålplåt o kapa ut ev svetsa om de behövs, då blire seriöst gjort på en gång o lär hålla också! =)

E

eMe181

Aa iof ;) dock kommer jag inte svetsa själv :) vi lär väl se vad man hittar för lösning när man ska upp och vara en helg brevid skotern i ett stort garage :)

E

eMe181

nu drar man till den, kmr ha hänt fina saker när jag kmr tbx :)

E

eMe181

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!

Nu har man fixat och mixtrat hela helgen...

Negativt:

Har även försökt sträcka bromsen, men den verkar inte vara så speciellt snäll mot mig... Tror nog att jag konstatera att bromsklossarna är slut redan nu. Har även dragit nödstoppen, men det utan större framsteg oxå... Får be nån släkting om hjälp.

Positivt: Har lackerat huven lite grann, inget proffisgt då detta bara en crosshuv. Har även fixat ihop en avgasupphängning, som verkar fungera :) behöver bara dom 2 bakre fjädrarna, avgasröret sitter oxå fast nu i 4 fjädrar mot grenröret.
Provstarten och är gjord, varvar ut gode friskt... Dock så hadde jag ett problem.. När jag tryckte gasen i botten så böade motorn och mattan stog still, det var som att den inte orkade driva mattan, men då släppte jag upp gasen och det fixade sig. Och nu har det inte hänt nå mer, så vad tror ni att det var? skitig variator? hade ärjat massa på den...

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
låter som du har något stort fel med bränsletillförseln. kolla förgasaren/na gö ren dom och kolla insugen efter läckor.

E

eMe181

Hade inte det, den får soppa som den ska... är nog något i variatorn som spökar!!

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
det tror jag inte. de är så pass mycket effekt i dendär så den ska orka oavsett. testa och byta tändstift och kolla.

Status
Stängd för vidare inlägg.