Men hallå de va ju inte de ja ville vetaBilligare att byta skoter helt och hållet tyvärr...
Även om det kan vara kul att skruva så är det garanterat billigare i slutändan att byta skoter.
Hmm låter intressant asker berätta mera bara. Min motor har ju bara 65.8mm slaglängd medan 600 har 73mm. Mina cylindrar har troligen stål foder i sig har inte kollat det ännu skulle det gå att pressa ut dom å svarva upp för större foder om det finns rum för det hittade 800 foder här http://www.mc-scatter.com/sylinterinputki-wiseco-rotax-8200mm-p-19977.html. Hur är det med topplocks bult cirkel diametern på 500/600 och 700/800 är det samma lr större på 700/800 motorerna?Vad är det du vill höra?
Går att bygga en 900 med originalgrejor + topp och en extra förgasare och ett halvt block + lite svetsjobb.
Annars är det maxborrade 600 cylindrar som gäller då får du runt 700cc. Går att gräva ner hur mycket pengar som hellst så tyvärr är det både billigast och mest troligt bäst med en original 800a.
Fan de har du rätt i har missat att de var 600ho motor specen jag tittat på. Hur hållbart är 500 blocket jämfört med ett 600ho block det är väl grövre lagring på 600ho blocket ?Skilj på 600 och 600ho.
440/500/600(ss) är samma slag, liknande block.
Sen har du 600ho och 700 samma slag, 800an har lite längre slag men samma block.
Topplocken kan bli problem då det är olika bultcirkel på dom. Så man får modda den topp man har.
Får man i 800 foder så blir det en kortslagig 700a, vet dock inte om det får plats men det borde det göra.
Bultcirkeln på 500 och 600an är lika.
Bra att börja bygga!