Arctic cat M8 HCR

Lldaniel

Välkänd medlem
21 sept 2006
180
0
6
Norrbotten
Hej, är sugen på en m8a, kan ni säga vad de är för, för och nackdelar med den?
hur mycket tar de i soppa per mil ?
Tack på förhand

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Min har då tagigt mellan 1,8 till 4,0 liter milen allt beror på hur du kör och vilket före de är, sen kan du ju ta en titt i tråden köp guide m/cf, själv vet jag då inte om jag tycker att jag stört mig på något

Lldaniel

Välkänd medlem
21 sept 2006
180
0
6
Norrbotten
de var det som var tanken om de blir en nytro. men jag väger för och nackdelar. nytron är en aning tyngre, fast de kanske bara är en vanesak.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Nytron är en gris i snön såvida du inte bygger om fotstegen, byter boggi, byter matta, sätter turbo. Fast då är ju HCR ett mycket mindre kostsamt alternativ för den är fenomenal i lösssnö helt standard.
Båda maskiner går att köra på 1.5l/mil och 4l/mil, tummen avgör.

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
de var det som var tanken om de blir en nytro. men jag väger för och nackdelar. nytron är en aning tyngre, fast de kanske bara är en vanesak.
Svårt att jämföra nytro med en hcr. Bägge har sina fördelar och det bästa vore att kunna testa vad som passar eftersom de är olika i sina uppträdanden. Är du en lössnöare som älskar att burka och trixa uteslutande i lössnö, så är hcr din maskin. Är du en kille som gillar lite alltmöjligt samt en hel del led så kanske nytron är ett bättre val. 4-taktare är alltid lite tyngre att lyfta lös i lössnön oavsett märke.

Hcr är nog en av de bästa beggade maskiner man kan välja för lössnön. Kanske inte den bästa för led.

Lldaniel

Välkänd medlem
21 sept 2006
180
0
6
Norrbotten
tack för svar igen, de är klart man ligger utanför leden för de mesta, tycker de är kul att utmana backar som man redan från start inte kan ta sig uppför. har kollat en del på pro rmk och den värkar vara en kanonmaskin. så jag får fortsätta att fundera vad de kan bli. vill ju ha en maskin som tar sig fram överallt och är rätt så lättbruten

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
vill du ha en lättbruten maskin som tar sig bra så är det helt klart rmk eller m8 som gäller.

körde själv m8 i vintras och kommer köra samma skoter i vinter.

men har kompisar som kör polaris.fyfan vilka leksaker.

visst summitarna går också bra i snön men dom spelar inte i samma division gällande körbarhet.