Undrar om polaris switchback 600 cfi går bra i lössnö med 32 mm matta eller om man måste byta till högre kammar för att få ut bra lössnö egenskaper?
Känns ju som att det vore lättare att köpa en rmk på en gång istället för att rackla på som du har gjort. Frågan var ju ändå: går swichback bra i lössnö? svar nej.Tycker ni överdriver lite, så fruktansvärt dålig är den inte i snön! Min förra maskin var en 08 switchback 600 (ej dragon) och jag kan säga att den for jag på de flesta ställen med! Däremot behöver den modifikation såsom en vettig matta, boggiklackarna till kopplingen ställt in för max viktförflyttning (flytta till nedre hålet), bredare skidor (powder pro rekommenderas), översyn av variatorer för att öka varvvilligheten i lössnön (gå ner till 62 gr vikter samt polaris vit fjäder räcker) samt en styrhöjare! Då går den absolut inte dåligt i snön, däremot går ju en RMK förstås bättre (kör 2011 155" 800cc nu), men att såga switchbacken vid fotknölarna förtjänar den absolut inte!
Har man redan maskinen och värdesätter att den är betydligt bättre än en RMK efter leden så kan man väl kosta på en slant för att få till egenskaperna utanför spåret!?Känns ju som att det vore lättare att köpa en rmk på en gång istället för att rackla på som du har gjort. Frågan var ju ändå: går swichback bra i lössnö? svar nej.
Har han redan köpt skotern? Då borde ju frågan vara: hur får jag min switchback att gå bra i lössnö?Har man redan maskinen och värdesätter att den är betydligt bättre än en RMK efter leden så kan man väl kosta på en slant för att få till egenskaperna utanför spåret!?