Oj här har det skrivits en del sedan sist ser jag.
Allmänna frågor som inte rör just mitt projekt och min skoter får ni gärna ta i allmänna Arcticdelen.
Jag tror man når flera (mera svar) och kanske kan min tråd hållas renare.
Ja menar så klart inte att ni ska sluta skriva men tänk lite innan ni frågar.
CeDeR: Ok du har också handlat av Hans. Jag har köpt mina sista 4 skotrar nya av honom.
Ibland har det hänt att jag köpt någon reservdel här hemma om det vart extra bråttom eller att det bara är den delen jag ska ha för tillfället.
Man får ju räkna på vad man tjänar genom att köpa delarna från staterna.
Att köpa bara en del eller ett tillbehör kan ibland bli dyrare än här hemma om man räknar med frakt, tull å moms.
Men jag har oftast köpt en hel hög med prylar och då blir frakten en liten del av kostnaden.
Jag köper det mesta från Dan som driver
www.theoutdoorshopinc.com
Kan bli lite rörigt om man mailar över en order på 30 artiklar å nån är restad å sådär men för det mesta har det löst sig bra.
Jag beställde det mesta till min maskin redan i början av April så jag fick med det på hans förorder.
Men sen dök det upp nya prylar i usa shopen som ja ville ha så det var bara att beställa igen.
Just nu väntar jag på 2 uppsättningar Bukskydd, Rem, färgad lågruta, lyktskydd, sportbumper, mellanhög ruta å några dekaler.
Jag bruka kolla lite i usa shopen för att se om prylarna finns för leverans eller inte.
Tidigare stod det på bukskydden: avalible from fall 2011 men det är borta nu.