Polera tunnel osv, hur gå till väga?

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
Ja, som tråden lyder så är jag sugen på att polera upp min tunnel osv, men då på ett så enkelt sätt som möjligt..

Hur går jag till väga, gärna tips från inköp till resultat! :)

Hoppas någon orkar förklara detta, vore jäkligt roligt att testa! :)
 

Happler

Aktiv medlem
17 okt 2010
66
0
6
Pite
Autosol gör susen! har hört att man ska vaxa ytan efteråt så håller det sig blankt längre :)

kostar inte många tior
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
När ja polerade min M8 så testade ja med Autosol först men jag tyckte det lämnade microrepor som man såg uppe på tunneln.
Kollade runt lite på nätet. T.ex. Polerverkstan.se vad dom skrev å så köpte ja lite prular från Nordell Knives å polerade som satan. Det blev blankt nog åt mig då.

 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
brukar ni polera för hand?
När jag polerade min tunnel så gnuggade jag för hand med ett sönderrivet täcke, bra blir det om man polerar många varv, men det ömmar ganska bra efter några timmars gnuggande! =)

Om man vill va proffsig av sig så finns det polermaskiner att köpa,

för att he på en polerhätta på en vinkelslip o gasa är ej rekomenderat..., flyger omkring polermedel och alla i din närhet blir inpregnerade av autosol för att inte nämna hur skotern ser ut sen... :bigsmile:
 

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
jag köpte autosol idag, 199:- på jula så nu ska de gnuggas! :D jag köpte även en "trasa" som dom rekomenderade att använda, var liksom en handske med nått lurv på, haha! väntar med spänning på att se resultatet! :D