Håller med delvis, nog kan man köra prylarna helt manuellt men tänk på att det trotsallt är en del mått att tänka på. Yamaha har 0.03-0.08mm resp,0.09-0.15 som tolerans över drev och yttre drevbana mot huskropp. Detta tycker jag är betydligt enklare att bearbeta i en styrd maskin än att stå och jävlas med en 4-backschuck eller hur man nu väljer att köra excentern. Kan du svarva och göra klart alla detaljerna förutom hålet så kan du ju låta nån köra hålet åt dig. Får du inte tag på någon så kan jag titta på det åt dig.
Angående pumpens rotation så är det passande med mindre drev ju högre varvtal du har på drivaxeln. I mitt fall så sitter den direktmonterad på veven vilket ger över 10 000rpm på pumpaxeln. Med tanke på ändamålet så bör en av de där pumparna du hittat fungera utmärkt då den inte har något annat ändamål än att förse turbons lager med olja
kanske t,om nödvändigt att använda sig av en restriktor ifall den matar för mycket ( vissa aggregat gillar inte detta ). Hur har du på retursidan? Är det självrinning där? Posta gärna lite bilder så får man se.
Med vänlig hälsning, Johan.