Pro RMK 800 -12, operation förbättring II

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Enorma vuxenpoäng på draget.. Sedan måste man ju ha ett när det är så pass seriös montering som på den här modellen :D

Och trevligare att surra fast i än den fina kolfiberbågen...

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Undra hur många vuxenpoäng jag får för min dubbeldyna?? :wacko:

Jo var rejäla förstärkningsplåtar, och som du säger så litar man inte helt 100 på lyftbågen. Snygg men ack så bräcklig :(

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Fick lite tid över ikväll så jag hann att pyssla och fixa lite. Testade att göra en egen mätarhållare/ventilation och en täckplåt för fotholkshålen.

Nu återstår bara att kolla så täckplåten passar och bestämma vilket mtrl jag skall använda.

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Tack! Roligt att ni gillar dem :) Kommer garanterat att bli bättre med lite färg och mesh...

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Kan bli svårt att få dit täckplåten, om du har mallat av den från snowest. För den fick man böjja lite på för att få dit, sen satt den som en smäck! Grymt snyggt annars!!!

Mätarhållaren är jag gärna spekulant på om du gör flera, skicka gärna pm om du gör fler.

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Jag har inte ens studerat skotern än,vad gör den där plåten? Bild?

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Kan bli svårt att få dit täckplåten, om du har mallat av den från snowest. För den fick man böjja lite på för att få dit, sen satt den som en smäck! Grymt snyggt annars!!!
Vet du i vilket mtrl/tjocklek den var tillverkad i?

Jag har inte ens studerat skotern än,vad gör den där plåten? Bild?
Man sätter plåten i fotholkarna för att stoppa snön att komma in bakvägen. Tydligen en del som fått massa snö på remmen och denna ska hindra det.

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Åh f-n,det lät ju inge vidare. :eek:h:

Har du tänkt sälja såna där mätargrunkor?

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Fick lite tid över ikväll så jag hann att pyssla och fixa lite. Testade att göra en egen mätarhållare/ventilation och en täckplåt för fotholkshålen.

Nu återstår bara att kolla så täckplåten passar och bestämma vilket mtrl jag skall använda.
JAG köper gärna mätarfästet, vad vill du ha å när får JAG det?

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Fick äntligen lite grejer från pulverlacken idag, verkligen nöjd med resultatet :)

Trist nog åker jag bort direkt efter jobbet idag så montering får nog vänta tills nästa vecka...
Tror dock att jag ska försöka hinna limma meshen på mätarhållaren innan så allt är klart när man kommer hem :)

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Så här blev det med meshen, hoppas hinna montera det klart i början av veckan :)

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Nu har jag monterat "skyddet" i fotholken, inte riktigt nöjd med orkar inte hålla på att jävlas nåt mer med det...

Lite tätare blev det iaf :)

Testade att montera mätarhållaren ikväll, gick lika bra som med skyddet, behövs en del ändringar innan den är helt klar. Kan lova att det är väldigt nära att jag montera alla köpesgrejer direkt istället för att hålla på och göra eget ;)

Som tur var så räddade Asker's bumper kvällen, passade perfekt direkt! Hoppas få ihop allt innan helgen så man får ut och testa maskinen lite.

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Du får göra som jag, rita av en bild från nätet och testa dig fram ;)

Dra iväg ett pm så ordnar det sig säkert :)

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Snyggt!Vilken tjocklek blev det?Tycker kul att folk gör egna små finurliga lösningar..