Tips på en bra Plastdunk ca 20 liter.

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Tjena!

Nu när de börjar dra ihop sig till säsong så brukar de ju bli att man fraktar en del bränsle i bilen till skotern. Så nu vill jag ha tips på nån vettig plastdunk som inte tar 20 minuter att tömma och är tät och bra att tanka ur.


Kom med förslag.
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Jag brukar använda dom svarta dunkarna som man tex köper hydraul olja i på granngården. Ett vanligt hål och en 'pip' så behöver ingen tratt. Rymmer dessutom 25 liter. Dock vet jag ej om dom egentligen är godkända för bensin.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Finns dom att köpa tomma och nya någonstans eller måste man fråga snällt av en åkare eller något industriföretag? :)
 

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden
dom är nog svår att få tag på nya och tomma. däremot att fråga någon åkare eller om du känner någon som jobbar med maskiner, grävare, hjullastare osv vore ett smart drag, dom är helt klart värda att leta efter :)
 

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Lysande bra tips. Jag har sådana dunkar på jobbet så de passar ju väldigt bra. Brukar ni fylla dom fulla eller? Håller dom tätt ordentligt med bensin i dom?

Billigt och bra blir de dessutom.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
om du har din väg förbi ström så är det bara att hämta så många du än vill ha, jag har ett oändligt föråd med sånna jävla dunkar ! men bra är dom
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Jag brukar inte fylla dom smockfulla för då blire oftast endel spill när man öppnar dom. Ibland kan dom läka lite efter ett tags användande. Men dom tippar inte lika lätt som en vanlig jeepdunk iaf. Vissa bilverkstäder vet jag köper in sådana med motorolja. Kan va värt att fråga där oxå.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset

Chefen köpte ett helt gäng med tankar till jobbet och jag hakade på och köpte en egen tank. Sen drar han av det på lönen så jag slipper både moms och jag betalar med oskattade pengar.

Tror jag är värst...:)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
hehe

Första bilden är på den tank jag själv har köpt. En 200-literstank. Andra bilden tog jag för att visa funktionen åt baltazar. Det är en 490-literstank som mest används av bönder, skogsmaskinförare och andra som behöver en mobil tank med stor kapacitet. Sen att han tankar en volvohjullastare är ju åt helvete men ändå, det får duga.

Har seriösa planer på att ta den tanken och köpa en liten småbil, typ en polo och slänga ut baksätet, sätta in tanken och sen kalla den för tankbilen. :D
 
R

räsern

Haha Arjeplogarn det låter som en plan! Då kan du ju komma å bju mig på lite soppa i vinter då? :)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ärligt talat vet jag inte vad den kostar. Jag har fått höra 7500+moms men senaste jag hörde om den tanken så skulle det bli billigare eftersom att företaget har bytt leverantör.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Dessa dunkar är egentligen det bästa och jag kan verkligen rekommendera dem. Smidiga att använda utan problem. Pipen gör ju att man slipper tratt.


Annars kan jag verkligen rekommendera dunken som statoiloljan kommer i. Alltså de 10-litersunkar som ejwbegysv säljer.