Tips på en bra Plastdunk ca 20 liter.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ingen aning, tror det är 20liter, 25 skrev någon tidigare i tråden.

Inte kan jag ta betalt för ett par begagnade dunkar, har du en bullpåse i frysen så byter vi jämnt upp?

Jag ska undersöka hur många dunkar jag kan avvara, 4 är nog inte helt jävla omöjligt ska du se, men jag får återkomma. Dock kan leveranstiden vara lång.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
arjeplogarn skulle du kunna fixa 4 st till mig också? Är det avhämtning i arjeplog som gäller eller? :)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg


Praktisk racedunk...
Dock lite dyrare och tar lite mer plats.
Kanske inget för oss skoteråkare som behöver några stycken och ska packa allt på en trång (oftast) vagn.
Men skulle man kört cross eller nåt så hade det varit perfekt...
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jaha där gick det överstyr. Jag har inte riktigt obegränsat med dunkar. Menmen 8 dunkar it is. Jag ska inventera lagret(vedbon)och se hur många dunkar jag har. men jag måste återkomma ang det.
Avhämtning i Luleå därför det är så lång leveranstid, att hitta en bil som går ner osv osv.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
ett tips ang de svarta gratisdunkarna är att åka en sväng runt stan/byn så lär man hitta ett gäng sådanna dunkar. De flesta åkare och bönder lär ha massor av dessa.

Men jag håller med att det är bra dunkar och inte bara för att dom är gratis...
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Ja nog känner man en bonde eller två. Jag kan fixa det på annat håll om du inte hittar några dunkar.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
ett tips ang de svarta gratisdunkarna är att åka en sväng runt stan/byn så lär man hitta ett gäng sådanna dunkar. De flesta åkare och bönder lär ha massor av dessa.

Men jag håller med att det är bra dunkar och inte bara för att dom är gratis...
Svåra att få tag i är dem då inte.

shagwell: Gör som du vill, besvär för mig är det då inte.
Oavsett så ska jag hem till plassn under helgen(älgjakt:))så då skriver jag väl i tråden och den som vill ha får ta.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Det låter bra, jag tar byter gärna till mig några dunkar. Skicka ett pm när det blir aktuellt så strålar vi ihop:)
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Biltema jeepdunk i plast, 149 :- 20L är väl som dom flesta dunkar med en slang man häller genom. Duger åt mig iaf.
 

ivanhoe

Aktiv medlem
5 feb 2011
92
0
6
Dessa dunkar är egentligen det bästa och jag kan verkligen rekommendera dem. Smidiga att använda utan problem. Pipen gör ju att man slipper tratt.


Annars kan jag verkligen rekommendera dunken som statoiloljan kommer i. Alltså de 10-litersunkar som ejwbegysv säljer.
Lyfter denna tråd av den anledning att jag letar en vettig 20L dunk med avluftning utan att ha lyckats efter besök på biltema, jula, mekonomen, co. Dunkarna på bilden ser perfekta ut men förstod jag rätt att det varit hydralolja i dem? Hur har ni sådana fall gjort för att rengöra dem?
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Har rengjort mina med...bensin. Häll i en skvätt, skaka om, häll ut. Ett par-tre sköljningar, sen dög dom åt mig!

Edit: Både hydraulolja, motorolja och diverse andra oljor och vätskor finns på denna typ av dunk.
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Japp i med en skvätt å ruska om det har funkat för mej å.
Kanon att stoppa i pipen å sen öppna stora kapsylen för att släppa in luft.