GoPro

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Ett annat enkelt sätt för att kunna jobba med klippen bättre är att spela in allt i 720,
tar mindre plats än 1080 och kvalitets skillnaden är oftast minimal, såvida du inte ska göra en riktigt seriös film så skulle jag rekommendera 720 :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Absolut, 720p är mycket lättare att hantera. Och sålänge det handlar om att spela upp klippen på en datorskärm så är skillnaden inte alls stor.

Ett annat enkelt sätt för att kunna jobba med klippen bättre är att spela in allt i 720,
tar mindre plats än 1080 och kvalitets skillnaden är oftast minimal, såvida du inte ska göra en riktigt seriös film så skulle jag rekommendera 720 :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Tyvärr går sällan bra och gratis hand i hand. Men jag kan rekommendera att du laddar hem testversioner av t.e.x Sony Vegas eller Adobe Premiere, då får du 30 dagar att prova på (alla funktioner finns med ändå) och sen går det att installera om dom igen så börjar tiden om.

Det enda jag vet som är gratis annars är Windows Movie Maker och det är inget vidare, men det finns kanske någon annan som vet något här?

finns det något bra redigeringsprogram till gopron som är gratis att ladda ner?
 

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
Vart hittar man en go pro med flest fästen till bäst pris nu? finns ju så många ställen som säljer dem.
Vill iallafall ha fästet som man sätter mitt på hjälmen. nån som har nån bra butik?
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Vart hittar man en go pro med flest fästen till bäst pris nu? finns ju så många ställen som säljer dem.
Vill iallafall ha fästet som man sätter mitt på hjälmen. nån som har nån bra butik?
Jag köpte min Gopro Hero2 på ebay gav 2200kr allt som allt köpte även till backpack för 700kr.
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Väntar på gopro:n och håller på att installera lite program. Är det nån större skillnad för en nybörjar amatör på vegas PRO 9 och 11 ??


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Väntar på gopro:n och håller på att installera lite program. Är det nån större skillnad för en nybörjar amatör på vegas PRO 9 och 11 ??

Sent from my iPhone using Tapatalk
Är rätt så säker att man som amatör inte märker någon skillnad alls. Har hållt på lite med vegas sen vegas 6 och tycker de enda som skiljer är designen eller layouten på programmet. Kör med 11 nu iaf.
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Är rätt så säker att man som amatör inte märker någon skillnad alls. Har hållt på lite med vegas sen vegas 6 och tycker de enda som skiljer är designen eller layouten på programmet. Kör med 11 nu iaf.
Tack !!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Nån som kör med wifi backpack och smartfonen som skärm ?


Sent from my iPhone using Tapatalk