Primer på gamm-EFIn?

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
540
11
18
Gävle
Kan man sätta en primer på EXT EFIn? Den är svår att få upp till tomgång (tänder, startar o lägger av) vid mer än -15. Kräver det gamla kupevärmar tricket, men kan vara svårt på oländiga platser......I övrigt går den klockrent, servad mm.
Nån annan ide kanske?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Att montera primer på en insprutade känns som att kringå problemet. Är den svårstartad så skulle du fått hitta anledningen istället för att göra en fullösning.

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
540
11
18
Gävle
Det vet jag nog, men orkar inte lägga ned mera tid på detta, är riktigt bökigt utan felkoder. Kan ju naturligtvis vara så att nånting inte ger tillräckligt bra värden, den är ju gammal. Inget att slänga ut en massa pluring på, därav funderingen i första läget. Primern kunde vara en billig fusk-lösning.....

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Det vet jag nog, men orkar inte lägga ned mera tid på detta, är riktigt bökigt utan felkoder. Kan ju naturligtvis vara så att nånting inte ger tillräckligt bra värden, den är ju gammal. Inget att slänga ut en massa pluring på, därav funderingen i första läget. Primern kunde vara en billig fusk-lösning.....
Jag skulle nog ha kört på primer jag, en både snabb, enkel och billig lösning. iaf på en gammal maskin..

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
540
11
18
Gävle
OK, då är vi på samma spår, man frågan är väl om det funkar, dvs är det bara att sätta in på bränsleledningen eller blir det tok på EFIn då?